سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
اختصاصی سوره سینما/

بزرگداشت هما روستا در جشنواره فیلم فجر امسال

homa-roosta

بزرگداشت هما روستا بازیگر باسابقه سینما در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

بزرگداشت هما روستا بازیگر باسابقه سینما در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، این روزها بازار برنامه ریزی برای جشنواره فیلم فجر داغ است، یکی از بخش‌های جذاب و گاه جنجالی هر دوره، بخش بزرگداشت‌ها است. یکی از بزرگداشت‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر به هما روستا بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اختصاص خواهد یافت.  مدتی پیش حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به همراه محمد حیدری و علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر به منزل روستا رفتند و با وی دیدار کردند. روستا در سال ۱۳۶۶ در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده بازی کرد و نامزد دریافت لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در همان سال شد. وی سال ۱۳۶۸ در فیلم « تمام وسوسه‌های زمین» به کارگردانی حمید سمندریان بازی کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

هما روستا در فیلم‌های سینمایی «از کرخه تا راین»، «رفیق بد»، «مسافران»، «گزارش یک قتل»، «دیوار شیشه‌ای» و … بازی کرده است.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه امسال برگزار می‌شود. سال گذشته در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای جمشید مشایخی، پرویز شیخ طادی، مهری شیرازی، جهانگیر الماسی و نادر طالب زاده بزرگداشت برگزار و از این سینماگران تقدیر شد.