سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

امیدوارم «خانه پدری» در جشنواره فجر اکران شود/داریوش عیاری با سه فیلم در جشنواره

dariush-ayari

داریوش عیاری ابراز امیدواری کرد فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در جشنواره امسال به نمایش دربیاید.

داریوش عیاری ابراز امیدواری کرد فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در جشنواره امسال به نمایش دربیاید.

عیاری فیلمبردار سینما درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: به تازگی فیلمبرداری فیلم «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی را تمام کردم. لوکیشن‌های فیلم بیشتر در خیابان بود. طبیعتا فیلمبرداری در خیابان آن هم در فصل پاییز سخت و پردردسر است اما نهایتا به نتیجه خوبی رسیدیم.

فیلمبردار «دختری با کفش‌های کتانی» درباره رابطه فیلمبردار و کارگردان در سینمای ایران گفت: درباره خودم اظهار نظر می‌کنم. چیزی که تا به حال تجربه کرده‌ام اینگونه بوده است که معمولا نظر و پیشنهادهای خودم را ارائه می‌کنم اما نهایتا تصمیم قطعی را به کارگردان واگذار می‌کنم. چون اساسا قاب و تصویر نهایی باید طبق سلیقه و نگاه کارگردان باشد.

عیاری درباره کارگردانانی که نسبت به نظرات خود تعصب دارند و اجازه عملی شدن پیشنهادهای فیلمبردار را نمی‌دهند توضیح داد: خوشبختانه تا به حال به این مورد برنخورده‌ام با اکثر کارگردانانی که همکاری کرده‌ام رابطه ما مبتنی بر تعامل بوده است. با وجود تعامل قطعا نتایج بهتری به بار می‌آید. نسبت به تعداد فیلم‌هایی که فیلمبرداری کرده‌ام بیشترین همکاری‌ام با کیانوش عیاری بوده است. در همکاری با کیانوش تعامل بسیار زیاد است. حتی اگر در جایی سلیقه مشترک نداشته باشیم باز هم به خواست فیلم رجوع می‌کنیم و مشکلی با هم نخواهیم داشت.

عیاری درباره پیش‌بینی‌اش از جشنواره امسال فیلم فجر گفت: امسال با دو فیلم «دربست آزادی» و «رنج و سرمستی» در جشنواره حضور دارم اگر به «خانه پدری» اجازه حضور در جشنواره را بدهند سه فیلم در جشنواره امسال خواهم داشت. کیفیت جشنواره معمولا مبتنی بر کیفیت فیلم‌هاست اما سیاست‌گذاری هم بسیار در این زمینه مؤثر است. امیدوارم سینماگران جشنواره خوبی در پیش داشته باشند.

فیلمبردار «زندان زنان» اضافه کرد: فیلمبرداری «خانه پدری» خیلی خاص بود. تمام لوکیشن در یک خانه و در یک زیرزمین کوچک بود. این موقعیت برای فیلمبردار کمی سخت است اما خوشبختانه فیلم خیلی خوب پیش رفت. امیدوارم این فیلم اجازه نمایش داشته باشد و مخاطبان آن را در جشنواره امسال ببینند. به سیمرغ فکر نمی‌کنم. جایزه برای جوان‌ها خیلی مؤثر است برای پیشکسوتان چندان کارساز نیست.

داریوش عیاری «مربای شیرین»، «خواهران غریب»، «راز مینا»، «شاخ گاو»، «صداها»، «معادله»، «روز کارنامه» و … را فیلمبرداری کرده است.