سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۲ در ۷:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب
مالک سراج در نقش یک قاچاقچی/

ادامه تصویربرداری «کیمیا» تا اسفندماه در خرمشهر

malek-seraj

مالک سراج نگاه درست کارگردان سریال «کیمیا» به فرهنگ جنوبی را از مزیت‌های این مجموعه تلویزیونی دانست.

مالک سراج نگاه درست کارگردان سریال «کیمیا» به فرهنگ جنوبی را از مزیت‌های این مجموعه تلویزیونی دانست.

 سراج بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در مجموعه صد قسمتی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار به سوره سینما گفت: قصه این سریال از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع و تا مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر ادامه دارد. نقش یک قاچاقچی را بازی می‌کنم که به حسن پورشیرازی در مسیر رسیدن به اهدافش کمک می‌کند. پورشیرازی نقش پدر «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا را بازی می‌کند. گروه تا ۱۵ اسفند در خرمشهر تصویربرداری خواهند داشت و بعد از آن به تهران برمی‌گردند. این یک توفیق اجباری است که در اکثر فیلم‌ها و سریال‌هایی که مربوط به جنوب است بازی می‌کنم.

سراج درباره اینکه نگاه کارگردانان به جنوب چقدر مبتنی بر واقعیت است توضیح داد: در برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که درباره جنوب بوده شاهد بوده‌ام که کارگردان، مشاوری که مسلط به زبان و فرهنگ جنوبی باشد برای خود انتخاب نمی‌کند و اگر بازیگرانی مثل من که اصالتا جنوبی هستند بخواهند نقدی به بازنمایی جنوب در آن فیلم یا سریال داشته باشند، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

بازیگر «کودک و فرشته» ادامه داد: متأسفانه برخی از فیلمسازان اطلاع کمی از فرهنگ جنوبی دارند و نسبت به جبران این بی اطلاعی بی توجه هستند. شخصا بسیاری از پیشنهادها را به دلیل اینکه دوستان بی اطلاع بوده و زیر بار انتقادها هم نمی‌رفته‌اند رد کرده‌ام. یادم هست زمانی با کیومرث پوراحمد کار می‌کردم و ایشان به نکاتی که عنوان می‌کردم با دقت گوش می‌دادند.

وی افزود: به عنوان یک جنوبی روی انعکاس درست یک اقلیم در مدیوم سینما و تلویزیون حساس هستم چون باید جوابگوی همشهریانم باشم. درست‌تر این است که همیشه از هر منطقه‌ای که فیلم می‌سازیم خود را به شناخت درست از آن جغرافیا ملزم کنیم. خوشبختانه گروه «کیمیا» نسبت به این مسائل آگاه هستند. فرید سجادی حسینی که به عنوان دستیار و بازیگردان در کنار آقای افشار قرار دارند خودشان اهوازی هستند و بازیگران محلی را از همان منطقه انتخاب می‌کنند.

سراج درباره فعالیت‌های تئاتری‌اش توضیح داد: نمایشنامه‌ای به نام «به رنگ آدم روی خط سرنوشت» با موضوع جنگ نوشته‌ام که آن را برای اجرای عمومی در سالن ایرانشهر به مدیریت این تماشاخانه ارائه خواهم کرد. امیدوارم بتوانم سال آینده این نمایش را روی صحنه ببرم.

در خلاصه داستان «کیمیا» آمده: تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌‏شود.

سراج در فیلم‌های «زخم شانه حوا»، «ملکه» و … بازی کرده است. در «کیمیا» به تهیه‌کنندگی محمرضا شفیعی، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سیدمهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلبی، ابتسام بغلانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و… بازی می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>