سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ دی ۱۳۹۲ در ۸:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
با حضور تهیه‌کنندگان سینمای ایران/

جلسه تدوین آیین‌نامه نمایش سال ۹۳ تشکیل شد

namayesh1

سومین جلسه تدوین ضوابط نمایش سال ۹۳ سینمای ایران تشکیل شد.

سومین جلسه تدوین ضوابط نمایش سال ۹۳ سینمای ایران تشکیل شد.

سوره سینما- با برگزاری سومین جلسه تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال ۹۳، بحث و گفت و گوهای پیشین تهیه کنندگان و سینماداران در فضایی توأم با همفکری و همدلی ادامه یافت و  تدوین ضوابط  و مقررات اکران سال آینده در مسیر نهایی شدن قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی  ،جلسه سوم کارگروه که مطابق روال جلسات گذشته  در سازمان سینمایی و با حضور محمد احسانی، معاون آثار و فعالیت های سینمایی  و نمایندگان صنوف  سینمایی مرتبط با موضوع اکران  برگزارشد ، پیشنهادات مختلف اعضاء در خصوص ایجاد شرایط هر چه بهتر برای اکران در سال ۹۳ به نحوی که  با استفاده بهینه از ظرفیت نمایش در سالن های سینما ، گردش اقتصادی مناسبی در چرخه اکران  به وجود بیاید مورد بررسی قرار گرفت .

 بنا براین گزارش ، علیرغم  تفاوت در ماهیت منافع  اکران بین تهیه کننده و سینما دار ، میل جمعی اعضای جلسه برای رسیدن به نتیجه ای جامع و کامل  برای منفعت کلی  سینما ی ایران بسیار قابل تحسین  بود. طرح های ارائه شده از سوی اعضاء محور بحث و گفت وگوهای این جلسه  قرار داشت که عمده موضوعات آن در خصوص  تدوین ضوابط با محوریت عدالت و اعتدال و با  در نظر گرفتن  شرایط عرضه و تقاضا  و تأمین مصالح و منافع سینمای ایران بود. تشکیل شورای عالی اکران برای حکمیت در خصوص موضوعات خاص و موارد استثنایی نمایش فیلم هم از دیگر پیشنهاداتی  بود که در این جلسه مطرح شد .

جلسه صبح شنبه ۳۰ آذرماه با حضور علیرضاسرتیپی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، علی آشتیانی پور، سید جمال الدین ساداتیان ، محمدرضا صابری، محمد قاصد اشرفی، علیرضا داوود نژاد،غلامرضا فرجی، محمد احسانی و محمدرضا فرجی در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز سه شنبه  همین هفته  ۳ دی  ماه برگزار خواهدشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>