سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
نیما جاویدی:

«ملبورن» یک درام معمایی است

nima-javidi

کارگردان «ملبورن» فیلمش را یک درام معمایی معرفی کرد که در ژانر سینمایی مورد علاقه وی می‌گنجد.

کارگردان «ملبورن» فیلمش را یک درام معمایی معرفی کرد که در ژانر سینمایی مورد علاقه وی می‌گنجد.

نیما جاویدی درباره اولین فیلم سینمایی خود، تعامل با بازیگرانش و همچنین علی سرابی به عنوان بازیگردان فیلم به سوره سینما گفت: «ملبورن» تجربه خیلی خوبی بود. به هر حال بازیگرانی که من در این فیلم با آنها کار کردم جزو بهترین و البته سختگیرترین بازیگران سینمای ایران هستند. این را به راحتی می‌شود از کارنامه کاریشان فهمید. بعضی از آنها بعد از کلی فیلمنامه رد کردن در طی این چند سال، آمدند و در فیلم من بازی کردند. نه پسر خاله من بودند و نه دستمزد آنچنانی برای این فیلم گرفتند. فیلمنامه را دوست داشتند و آمدند. بقیه عوامل هم به همین ترتیب. گروه من ازبهترین های سینمای ایران هستند، ولی واقعیت این است که من برای ساخت فیلم اولم تقریبا هیچ آشنایی در سینما نداشتم، همانطور که هیچ پولی نداشتم. خوشبختانه با توجه به اهمیتی که خروجی کار برای تک تک بازیگران داشت و درک متقابلی که بین من و بازیگران و بازیگردان پروژه وجود داشت نتیجه کار در این بخش خوب شد. در نهایت از انتخاب خودم کاملا راضی هستم. این در مورد عوامل فیلم هم (البته به جز یک یا دو مورد استثناء) کاملا صدق می کند. در مورد آقای سرابی هم باید بگویم قبل از اینکه هنرمند قابلی باشد، یک انسان شریف و دوست داشتنی است که کار کردن با ایشان واقعا لذت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ادامه، کارگردانی در همین ژانر را دنبال می کند و تاکید دارد تنها آثاری را بسازد که خودش نوشته، توضیح داد: بحث ژانر، بحث پیچیده و گسترده‌ای است و من شخصا ترجیح می‌دهم بر مبنای نظام های تجربی و نه تئوریک راجع به آن صحبت کنم. این در واقع همان چیزی است که به کارِ من به عنوان یک فیلمنامه نویس می آید. با این تعریف واقعا نمی دانم منظورتان از ژانر اجتماعی چیست؟ اگه منظورتان درام اجتماعیست می توانم بگویم ربطی به فیلم من ندارد. این فیلم یک درام معمایی است، یعنی به لحاظ موضوعی، کیفیت نقش‌ها، تغییرِ بارِ ارزشی و بقیه مسائلِ تعیین کننده ژانر، در این قالب می گنجد. واقعا نمی دانم در کارهای بعدی روی همین ژانر کار می کنم یا نه؟ فقط این را می دانم که این ژانر از ژانرهای مورد علاقه من است.اساسا صحبت کردن در مورد آینده کار سختی است ولی فکر می کنم در آینده هم فقط فیلمنامه هایی که خودم می نویسم را بسازم.

علی سرابی بازیگردان، پیمان معادی، نگار جواهریان، روشنک گرامی و … بازیگران فیلم «ملبورن» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی نیما جاویدی هستند. این فیلم داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که در آستانه سفر، ناخواسته درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>