سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۲ در ۵:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
تولید سازمان تلویزیونی سوره/

روایت «گزارش اشک» از هنر «پرده‌خوانی»

parde-khani

پنجمین مستند گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» با سوژه «پرده‌خوانی» امشب ساعت ۲۰ از شبکه اول روی آنتن می‌رود.

پنجمین مستند گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» با سوژه «پرده‌خوانی»  امشب ساعت ۲۰ از شبکه اول روی آنتن می‌رود.

سوره سینما – در مستند «سوره،‌گزارش اشک» تولید «سازمان تلویزیونی سوره» که امشب ساعت ۲۰ از شبکه اول پخش می‌شود؛  هنر سنتی «پرده‌خوانی» به عنوان هنری ایرانی در نمایش جلوه‌های مذهبی عامه توسط «مرشد میرزا علی» ( از شاگردان مرشد ترابی)،‌ »مرشد رجبعلی صالحی» ( پرده‌خوان پیشکسوت تربت حیدریه) و دکتر اردشیر صالحپور (مدرس و پژوهشگر هنرهای آیینی ایرانی) معرفی می‌شود.

در این برنامه مرشد میرزاعلی و مرشد صالحی از تاریخچه هنر پرده‌خوانی در ایران و شیوه‌های متفاوت اجرایی این هنر می‌گویند و دکتر ارشد صالح‌پور به ضرورت حضور هنر پرده‌خوانی در فرهنگ عامه ایرانی اشاره می‌کند.

سازمان تلویزیونی سوره مجموعه مستندهای کوتاه گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» را با همکاری شبکه یک سیما و با موضوع هنر و ادبیات عاشورایی تهیه کرده است. این مجموعه با ریتمی سریع و مخاطب‌انگار و با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان صاحب‌نام و کارشناسان زبده هنری و ادبی تلاش می کند طعم یک ژورنالیسم خوب تلویزیونی در زمینه هنر و ادبیات را به مخاطبان بچشاند.

مستندهای گزارشی سوره که آثار، چهره‌ها و رویدادهای شاخص هنری و ادبی را معرفی و بررسی می‌کند از ۲۵ آذرماه ‌ هر شب حدود ساعت ۲۰ از شبکه اول سیما  پخش می‌شود. نخستین سری از این مستندهای ۱۰ دقیقه‌ای با نام «گزارش اشک» به هنر و ادبیات عاشورایی اختصاص دارد. این مجموعه پس از پایان ایام عزاداری نیز ادامه خواهد یافت و به موضوعات عمومی هنری و ادبی خواهد پرداخت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>