سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۲ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب
اکران «دامنه‌های سفید» در هاله‌ای از ابهام/

فیلمبردار «مرگ کسب و کار من است» اولین فیلمش را می‌سازد

damaneh-ha-1

نادر معصومی فیلمبردار سینما در انتظار پروانه ساخت برای اولین فیلم سینمایی‌اش با نام «مثل زندگی» است.

نادر معصومی فیلمبردار سینما در انتظار پروانه ساخت برای اولین فیلم سینمایی‌اش با نام «مثل زندگی» است.

بهروز رشاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دامنه‌های سفید» به کارگردانی محمد ابراهیم معیری درباره اکران این فیلم به سوره سینما گفت: شاید باید از خیر اکران «دامنه‌های سفید» بگذرم. «دامنه‌های سفید» فیلمی درباره محیط زیست است و ساز و کار فیلم‌های تجاری را در خود ندارد شاید به همین دلیل است که دوستان در اکران آن کم‌لطفی می‌کنند. مسئولین دولتی در حمایت از فیلم‌های فرهنگی که به مباحث مهم فرهنگی اشاره دارد کم‌کاری می‌کنند. شاید در تولید از ساخت چنین فیلمی حمایت شود ولی در اکران هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

این تهیه‌کننده گفت: اگر به تدریج از فیلم‌های فرهنگی در بحث اکران حمایت کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم ذائقه بخشی از مردم را به سمت فیلم‌های غیرتجاری تغییر دهیم. در حال حاضر سرنوشت فیلم‌های فرهنگی این است که یا اکران نمی‌شوند یا با قیمت نازل در شبکه نمایش خانگی ارائه و یا به صورت محدود در تلویزیون پخش می‌شوند.

وی درباره پروژه تازه‌اش توضیح داد: برای دریافت پروانه ساخت فیلمنامه سینمایی «مثل زندگی» به کارگردانی نادر معصومی اقدام کرده‌ام. معصومی یکی از فیلمبرداران با سابقه سینمای ایران است که «مثل زندگی» اولین تجربه وی در مقام کارگردان خواهد بود. با کارگردانی ایشان موافقت شده و امیدوارم ظرف یک هفته آینده پروانه ساخت صادر شود. این فیلم هم مثل دیگر فیلم‌هایی که تهیه‌کنندگی آنها را بر عهده داشته‌ام فیلمی بومی در حال و هوایی روستایی است و با بازیگران محلی ساخته می‌شود.

رشاد تهیه‌کنندگی فیلم‌های «شبی در تهران»، «زمانه»، «شیفته» و … را بر عهده داشته است. در «دامنه‌های سفید» هادی دیباجی، الهام چرخنده، علی اوسیوند، مهدی میامی و … بازی کرده‌اند. نادر معصومی فیلمبردار «دلتنگی‌های عاشقانه»، «مرگ کسب و کار من است»، «کودک و فرشته» و … بوده است.