سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان فیلم کودک:

«گنجشکک اشی مشی» در جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود

ramezani

غلامرضا رمضانی حضور فیلم کودک «گنجشکک اشی مشی» در جشنواره فجر را یک اتفاق خوب قلمداد کرد.

غلامرضا رمضانی حضور فیلم کودک «گنجشکک اشی مشی» در جشنواره فجر را یک اتفاق خوب قلمداد کرد.

رمضانی به سوره سینما گفت: فیلم ما «گنجشکک اشی مشی» یک فیلم اجتماعی است. برای کودکان مفید است و بیشتر از آن می‌تواند اجتماع و خانواده را مورد اشاره قرار دهد. قبول دارم که شاید در برخی مناطق کشوری این فیلم به درد بچه ها نخورد، اما معضلات و مسائل بچه ها برای بزرگترها مطرح شده و از این منظر شایسته است که به صرف قرار گرفتن اثر در حوزه سینمای کودک آن هم صرفا با پیروی از یک نوع نگاه، دایره مخاطب محدودی برایش فرض نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور «گنجشکک اشی مشی» در جشنواره فیلم کودک گذشته، نمایش داده شدن آن در جشنواره فیلم فجر را چگونه ارزیابی می کند، گفت: هر کسی می تواند راجع به هر فیلمی هر قضاوتی که می خواهد داشته باشد و حتی اشکالی ندارد اگر خرده ای به فیلم گرفته شود. سازندگان هر فیلم همیشه دیدگاهی دارند که بر اساس نیاز جامعه انتخاب می‌شود. آنان قصد دارند مشکلات را با هدف نهایی پایان پذیرفتن آنها مطرح کنند. اگر کسی به نفس حضور «گنجشکک اشی مشی» در جشنواره انتقاد داشته باشد، نظر شخصی خودش را مطرح کرده است.

این کارگردان افزود: اجازه ورود فیلم‌ها به هر جشنواره تا حدی به نظر برگزارکنندگان آن وابسته است. اگر می‌خواهیم دیگران با نگاه آزاد اندیشانه به ما بنگرند، ما هم باید متقابلا چنین رفتاری را در پیش بگیریم. وقتی قرار است بیست و خرده ای فیلم با بیست و خرده ای فکر و نظر در جشنواره حضور داشته باشد، من حق ندارم معترض بشوم چرا فلان فیلم هست و فلان فیلم نیست؟

غلامرضا رمضانی گفت: مدتی پیش در اخبار اینطور درج شد که پروانه ساخت «فرار از قلعه رودخان» صادر شده، اما به مشکلاتی بر خوردیم و هنوز این مهم میسر نشده است. البته به این ماجرا امیدوار هستم و می دانم که مشکلات ان شاالله به زودی برطرف می‌شوند.

فیلم «گنجشکک اشی مشی» یک اثر سینمایی سه اپیزودی است به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد. وی به همراه غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی اپیزودهای این فیلم را کارگردانی کرده اند. هر قسمت از این فیلم داستان مجزایی را با محور کودک و نوجوان روایت می‌کند.