سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۲ در ۱:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
بهمن اردلان: امیدوارم سال آینده زیرساخت اکران تصحیح شود/

«چ» فیلمی مطلوب از حاتمی‌کیا است/ چشم‌انداز روشن جشنواره فجر

filme-Che

صدابردار فیلم سینمایی «چ» کیفیت نسخه نهایی این فیلم را مطلوب قلمداد کرد.

صدابردار فیلم سینمایی «چ» کیفیت نسخه نهایی این فیلم را مطلوب قلمداد کرد.

بهمن اردلان صدابردار و صداگذار سینما به سوره سینما گفت: در سال ۹۲ صدابرداری فیلم‌های سینمایی «چ»، «رنج و سرمستی» و «گنجشکک‌اشی‌مشی» و صداگذاری فیلم‌های سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» و «انارهای نارس» را برعهده داشتم. تا کنون که تعدادی ازفیلم های بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرده‌اند، نام فیلم سینمایی «چ» و «انارهای نارس» در لیست راه یافتگان دیده می‌شود.

وی درباره کیفیت کنونی فیلم سینمایی «چ» گفت: من فیلم را خیلی دوست دارم و معتقدم به لحاظ تکنیکی و کارگردانی فیلم قابل قبولی شده و از فیلم‌های شاخص جشنواره امسال خواهد بود. همچنین در کارنامه آقای حاتمی‌کیا تجربه بسیار خوبی محسوب می‌‍شود. البته فیلم‌های مهم دیگری امسال در جشنواره حضور خواهند داشت که تامل زیادی روی موارد تکنیکی و فنی آنها شده که امیدوارم مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرند.

اردلان درباره پیش‌بینی خود از کیفیت احتمالی جشنواره فیلم فجر امسال گفت: نمی‌توان پیش‌بینی خاصی نسبت به کیفیت برگزاری داشت اما چیزی که مشخص است حضور کارگردانانی است که می‌توانند با آثارشان ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنند و همین چشم اندازه جشنواره را پر شور و پر نشاط می‌کند. با توجه به اینکه فیلم‌های زیادی توسط کارگردانان جوان ساخته شده امیدواریم زیرساخت‌های نمایش و اکران برای آنها فراهم شود تا چرخه اقتصادی سینما در سال آینده دچار مشکل نشود چرا که رکود گیشه در بازار کار همه اهالی سینما تاثیر منفی می‌گذارد.