سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره داکا/

حضور «هیس!» در بخش مسابقه جشنواره فیلم داکا

hiss-english

آیین بزرگداشت اصغر فرهادی در سیزدهمین جشنواره فیلم داکا برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت اصغر فرهادی در سیزدهمین جشنواره فیلم داکا برگزار می‌شود.

سوره سینما- سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا بیست تا بیست و هشتم دی ماه در بنگلادش برگزار می‌شود و تعدادی از فیلم‌های ایرانی در بخش‌های مختلف آن روی پرده می‌روند. در بخش مسابقه آسیا- استرالیا فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «ملاقات با لیلا»، «دربند» و «پرویز» از ایران حضور دارد. در حاشیه این جشنواره آیین بزرگداشت برای فیلمساز نامی ایرانی اصغر فرهادی برگزار می‌شود و ۴ فیلم کارنامه وی «رقص در غبار»، «شهرزیبا»، «چهارشنبه سوری» و «درباره الی» روی پرده می‌روند.

Dhaka2014

همچننین یک بخش کودک در جشنواره داکا وجود دارد که ایران در آن سه فیلم را به عنوان نماینده دارد. فیلم «آدامس خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی مهمترین آنهاست. در بخش سینمای جهان نیز نام چند فیلم ایرانی به چشم می‌خورد. «خوابم میاد» ساخته رضا عطاران، «ندارها»  به کارگردانی محمدرضا عرب و «در انتظار معجزه» ساخته رسول صدرعاملی. «ملکه» ساخته محمدعلی باشه آهنگرو «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم دوست هم در بخش سینمای معناگرای این دوره از جشنواره روی پرده خواهند رفت.

همچنین تعدادی از آثار کوتاه ایرانی در بخش فیلم‌های کوتاه این جشنواره حاضر هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>