سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۲ در ۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
ادامه ساخت دکورهای «مردی که اسب شد»/

«همه چیز برای فروش» توان رقابت در جشنواره فیلم فجر را دارد

hame-chiz-baraye-foroosh

تهیه‌کننده «همه چیز برای فروش» این فیلم را به لحاظ استانداردهای سینمایی در حد رقابت با دیگر فیلم‌ها دانست.

تهیه‌کننده «همه چیز برای فروش» این فیلم را به لحاظ استانداردهای سینمایی در حد رقابت با دیگر فیلم‌ها دانست.

علی اکبر ثقفی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» که به بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر راه یافته درباره این فیلم و حضورش در جشنواره فجر به سوره سینما گفت: این فیلم فضایی اجتماعی و متفاوت دارد و داستانش به ساحت انسان اشاره دارد. نگاه کارگردان به مسائل انسانی نگاهی تازه است. اگر عدالت رعایت شود که حتما می‌شود این فیلم می‌تواند در جشنواره امسال و اساسا هر جشنواره دیگری حرفی برای گفتن داشته باشد. «همه چیز برای فراموش» فیلمی است که در همه بخش‌های آن چه به لحاظ فنی چه هنری استاندارد سینمایی رعایت شده به همین دلیل توان رقابت دارد.

وی افزود: مطمئنا کسی از جایزه گرفتن بدش نمی‌آید اما نگاه امیر ثقفی به سینما و فیلمسازی فراتر از تلاش برای کسب جایزه است. او هدفش سینما و ارتباط با مخاطب است. بهترین نتیجه برای یک فیلم در جشنواره بازخورد مثبت مخاطبان و منتقدان است نه گرفتن جایزه. معمولا وقتی فیلم در جشنواره فجر مورد توجه منتقدان و مخاطب قرار می‌گیرد کارگردان برای فیلم بعدی‌اش یک گام به جلوتر می‌رود. ثقفی هم در «همه چیز برای فروش» به خاطر بازخوردهای خوبی که از فیلم اولش گرفت در این فیلم یک قدم جلوتر رفته است.

تهیه‌کننده «مرگ کسب و کار من است» درباره تحلیلش از ادوار گذشته جشنواره فجر توضیح داد: گاهی اوقات نگاهی غیرسینمایی به جشنواره حاکم بوده که جشنواره را از وجه هنری‌اش خارج کرده. فجر، باید یک جشنواره صرفا هنری دارای وجوه مختلف زیبایی‌شناسی و استانداردهای سینمایی باشد. در دوره‌های گذشته هنرمندان شاهد بودند که یک نگاه دیکته شده به فضای کلی جشنواره حاکم بوده است. امیدوارم امسال به توجه به اینکه از همه نسل‌ها در جشنواره فیلمساز داریم بتوانیم از این تنوع نگاه و فیلم بیشترین استفاده را ببریم و جشنواره را به سمتی سوق دهیم که فقط سینما هدف باشد.

وی درباره فیلم جدید امیر ثقفی گفت: «مردی که اسب شد» در مرحله ساخت دکور است. با بعضی بازیگران فیلم قرارداد بسته‌ایم. همچنان ساخت دکور ادامه دارد. فیلم در لوکیشن‌هایی در فاصله فیروزکوه تا بندرترکمن فیلمبرداری می‌شود.

در «همه چیز برای فروش» صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدیی و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>