سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
«باغ سرهنگ» از شنبه آینده روی آنتن شبکه تهران/

فلورا سام: تلویزیون برای تولیداتش تبلیغ نمی‌کند

floura-sam

فلورا سام نبود تبلیغات کافی تلویزیون برای سریال های داخلی را به عنوان یک اشکال جدی آن مطرح کرد.

فلورا سام نبود تبلیغات کافی تلویزیون برای سریال های داخلی را به عنوان یک اشکال جدی آن مطرح کرد.

سام درباره مجموعه جدید خود «باغ سرهنگ» به سوره سینما گفت: در زمینه نویسندگی آثار طنز، قبلا تجربه‌هایی داشتم، اما در «باغ سرهنگ» یک تفاوت وجود دارد و آن اینکه من یک رویکرد فانتزی را برای کار خودم در نظر گرفتم. در این مجموعه فضایی جریان دارد که قبلا از آن استفاده نکرده بودم. اساسا در تلویزیون چندان به سراغ فانتزی در آثار طنز نرفته ایم و این می تواند یک حرکت جدید باشد. از طرفی «باغ سرهنگ» از نظر کارگردانی طنز اولین تجربه من به حساب می‌آید. من قبلا هم سریال هایی را کارگردانی کرده بودم، اما همه حال و هوایی جدی داشتند. امیدوارم این سریال خوب شده باشد.  سعی کردم تا این مجموعه ساختار منسجمی داشته باشد.

وی افزود: «باغ سرهنگ» در عین حال که یک مجموعه طنز شاد است و سرگرمی را به دنبال دارد، سعی کرده انتقادهایی اجتماعی را مطرح کند، به خصوص به مشکلاتی می‌پردازد که یک هنرمند این جامعه ممکن است در مسیر حرفه ای به آن برخورد کند.

سام در پاسخ به این سوال که چرا فعالیت وی در سینما کمرنگ است، توضیح داد: از طرف خودم دلیل خاصی وجود ندارد. تنها می توانم بگویم تا امروز فرصت آن پیش نیامده است. من یکی دو فیلمنامه سینمایی دارم، اما فکر می‌کنم باید صبر کنم تا موعدش فرا برسد. یکی از این فیلمنامه‌ها طنز است و بسیار محبوب من. برای کلید خوردن این مورد بسیار مشتاق هستم. کار در تلویزیون سخت تر از سینما است. در سینما کمتر از دو ساعت مردم را روی صندلی های سالن می‌نشانی که چراغ‌هایش خاموش است و چاره ای ندارد جز اینکه متمرکز شود روی پرده ای که فیلمی را برایش به نمایش در آورده است. در یک سریال اما ما موظفیم برای همه قسمت ها ریتم و موقعیت را حفظ کنیم تا خسته کننده نباشد.

این نویسنده و کارگردان گفت: همچنین سریال باید بتواند حواس بیننده ای را که در حال خوردن شام یا چای است، به خود جلب کند. ما ۲۲ شبکه تنها در کشور خودمان داریم و حساب شبکه‌های ماهواره جداست. باید به قدری توانمند عمل کنیم که موقع پخش سریال کسی نتواند شبکه را عوض کند. زمانی بود که ما تنها دو شبکه تلویزیونی داشتیم و امروز تعداد رقبا بسیار زیاد شده، پس کار هم سخت تر شده است. آن زمان هر سریالی با هر کیفیتی که ساخته می‌شد، مورد توجه قرار می‌گرفت، چون اساسا بیننده حق انتخاب نداشت.

فلورا سام در پایان تاکید کرد: امیدوارم «باغ سرهنگ» مخاطب خود را به دست بیاورد. خیلی اوقات یک مجموعه تلویزیونی با وجود قابلیت ها دیده نمی‌شود و این اشکال از خود تلویزیون است. من در جلسه نشست کارگردانان با آقای دارابی هم مطرح کردم که چرا تلویزیون اقدامی برای تبلیغات محصولات خودش انجام نمی‌دهد؟

در سریال «باغ سرهنگ» محمد مطیع، فرهاد آییش، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا نعمتی، سحر ولدبیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی بازیگران این مجموعه هستند. این مجموعه که برای شبکه تهران آماده شده است. فلورا سام در سریال های «راز پنهان»، «توطئه فامیلی»، «روزهای زندگی» و … بازی داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>