سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۲ در ۸:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
اعظمیان: فیلم را به جشنواره می‌رسانیم/

«دلتنگی‌های عاشقانه» تجربه متفاوتی درسینمای ایران است

deltangihaye-asheghaneh

کارگردان فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» ساختار و محتوای فیلمش را تجربه متفاوت برای سینمای ایران قلمداد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» ساختار و محتوای فیلمش را تجربه متفاوت برای سینمای ایران قلمداد کرد.

رضا اعظمیان کارگردان فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» که تولید آن سال ۹۱ انجام شده و در مراحل فنی قرار دارد، درباره علت اینکه در لیست جشنواره فیلم فجر امسال نام این فیلم دیده نمی‌شود، به سوره سینما گفت: متاسفانه ما نسخه کامل را به دبیرخانه جشنواره امسال ارائه نکردیم و از آنجا که مراحل پس از تولید این فیلم به علت مشکلات مالی انجمن سینمای دفاع مقدس به تعویق افتاده بود و مدتی هم به دنبال جمع تصاویر آرشیوی از جنگ بودیم مراحل فنی فیلم زمانبر شد. اما هم اکنون ما با تلاش درگیر آماده نمایش کردن آن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل پایانی تدوین، صداگذاری، ساخت سی‌جی‌آی و موسیقی برای این فیلم به طور همزمان انجام می‌شود و طی چند روز آینده آن را آماده نمایش خواهیم کرد. امیدواریم فیلم در جشنواره فجر امسال روی پرده برود. خوشبختانه طبق صحبت دوستانی که فیلم را دیدند، «دلتنگی‌های عاشقانه» به لحاظ فرم و محتوا فیلمی متفاوت شده است. به طوری که با جرات می‌توان گفت تجربه جدیدی در سینمای ایران با مضمون دفاع مقدس محسوب می‌شود.

اعظمیان افزود: البته ما سال گذشته به اصرار تهیه‌کننده، نسخه ناقص‌تر از نسخه‌ای که امسال به دبیرخانه ارائه کردیم را تحویل داده بودیم و نام فیلم دربخش مسابقه اعلام شد. اما نتوانستیم فیلم را آماده نمایش کنیم و از حضور در رقابت بازماند. تصورم این است که قطعا هیئت محترم انتخاب جشنواره امسال ضمن اینکه تفاوت نگاه فیلم را درک کردند، نگران این هستند که مانند سال گذشته فیلم آماده نمایش نشود. اما ما با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنیم طی چند روز آینده نسخه نهایی و مطلوب را آماده نمایش کنیم و به دبیرخانه برسانیم.

محمدرضا فروتن و میترا حجار دو بازیگر اصلی فیلم سینمایی «دلتنگی‌های عاشقانه» هستند. فیلم داستان فرشته و منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود. رضا اعظمیان فیلم‌های سینمایی «ارابه مرگ»، «مرزی برای زندگی» و… را  کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>