سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
نجنبیم سینماهای دیگر هم به سرنوشت «قدس» دچار می‌شوند/

اکران «سگ‌های پوشالی» با ۱۷ سینما در تهران شروع شد

Saghaye Pooshali (6)

حبیب اسماعیلی تأکید کرد تعطیلی سینما قدس می‌تواند سرنوشت دیگر سینماهای فرسوده باشد.

حبیب اسماعیلی تأکید کرد تعطیلی سینما قدس می‌تواند سرنوشت دیگر سینماهای فرسوده باشد.

اسماعیلی مدیر مؤسسه پخش رسانه مولود درباره اکران فیلم سینمایی «سگ‌های پوشالی» به کارگردانی رضا توکلی به سوره سینما گفت: قرار بود این فیلم با ۱۸ سینما و به سرگروهی سینما قدس از امروز اکران شود متأسفانه به دلیل تعطیلی سینما قدس، اکران فیلم «سگ‌های پوشالی» با ۱۷ سینما از امروز به سرگروهی سینما عصرجدید  آغاز می‌شود. تعطیلی سینما قدس که قدمت زیادی دارد همه ما را ناراحت کرد. تعطیلی سینماهای قدیمی اتفاق تازه‌ای نیست. در سال‌های اخیر شاهد بسته شدن سینماهای توسکا، شیرین، سعدی، تهران و چند سینمای دیگر بوده‌ایم.

این پخش‌کننده اضافه کرد: سینماهایی مثل قدس که دچار کهنگی و بافت فرسوده هستند به بازسازی احتیاج دارند اگر فکر اساسی به حال سینماهای قدیمی‌مان نکنیم قطعا باید منتظر بسته شدن آنها در ماه‌های پیش‌رو باشیم. این سینماها می‌توانند تخریب شوند و به جایش پردیس ساخته شود. سینما قدس با اینکه در مرکز شهر قرار داشت و همزمان همان فیلم‌هایی را اکران می‌کرد که پردیس‌های دیگر اکران می‌کنند، اما نتوانست از پس مخارج خود برآید و فروش خوبی نداشت. باید به اهمیت این نکته واقف باشیم که سینما رفتن برای مردم یک تفریح است قطعا وقتی مخاطب با خانواده به سینما می‌آید باید با یک فضای مناسب و راحت رو به رو شود. سینماهایی مثل قدس با بافت فرسوده، صندلی‌های کهنه و طراحی قدیمی رغبت را از مردم می‌گیرند.

اسماعیلی با تأکید بر نقش مؤثر سرمایه‌گذاران خصوصی در جلوگیری از تعطیلی سینماها گفت: ما سرمایه‌گذار خصوصی کم نداریم، اما بخشی از این افراد شناخت صحیحی از سینما ندارند و سرمایه خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهند که نتیجه‌اش تنها ریخت و پاش است نه کمک به اقتصاد سینما. باید بتوانیم سرمایه‌گذاران را به ساخت سالن که مؤثرترین روش برای خدمت به سینماست تشویق کنیم. ۸۰ درصد فروش فیلم‌ها از پردیس‌هاست و سینماهای دیگر چندان فروشی ندارند. از طرفی با کمبود سالن مواجه هستیم و معمولا ۵۰ فیلم پشت اکران هستند فیلم‌های دیگر هم به صورت محدود اکران می‌شوند. یک پردیس سینمایی با چهار سالن ۱۰ فیلم را نمایش می‌دهد یعنی فیلم‌ها را با سانس‌های محدود اکران می‌کند.

وی افزود: فروش پردیس‌های سینمایی در یک روز حدودا چهاربرابر سینماهای دیگر است. این مسئله نشان می‌دهد مردم دوست دارند در محیطی که فرصت تفریح مناسب را برای آنها فراهم کند فیلم ببینند نه در فضایی که بوی کهنگی می‌دهد. امیدوارم برای تعطیلی سینماهای قدیمی فکر اساسی کنیم.

در «سگ‌های پوشالی» لیلا اوتادی، علیرضا جلالی‌تبار‌، مهدی سلوکی، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع‌، شیرین بینا‌، مرتضی ضرابی‌، فرزاد فرزین و امید محبی‌ بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>