سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۸۹ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

مروری بر قسمت نوزدهم سریال مختار نامه / نهضت توابین

مروری بر قسمت نوزدهم سریال مختار نامه / نهضت توابين

سوره سینما : در این یادداشت مروری اجمالی داریم بر قسمت نوزدهم سریال مختار نامه که از نظر بینندگان عزیز می گذرد

سوره سینما : در این یادداشت مروری اجمالی داریم بر قسمت نوزدهم سریال مختار نامه که از نظر بینندگان عزیز می گذرد

مختار نامه درس سیاست می دهد

در این قسمت بازهم ، بازی درخشان و بی نظیر بهرام شاه محمد لو در نقش بن یزید را شاهد بودیم . بازیگری که از صدا و لحن و ادا و اطوار های ضروری ، کم نمی گذراد و مخاطب را قانع می سازد .
از خلال گفت و گوهای این کاراکتر ، می توان سیاست های ظریف و خوبی را دریافت . مثلا همان که : «مختار با زور مغلوب نمی شود ، مختار را باید با سیاست به دام انداخت »

توابین

از جمله نقش های آنان می توان مقدمه الجیش سپاه مختار بودن را دانست ، همچنین نقشی که مختار بدون حضور فیزیکی اش در این قیام داشت . این طور بود که افرادی را از بیعت کنندگانش فرستاد و آنها با استراتژی مختار ، سپاه را در مرحله ای وادار به عقب نشینی کردند .

«نماد» ها سخن می گویند

در مورد بحث قرعه کشی برای انتخاب مبارز شرهبیل ، از نظر استراتژی جنگی می توان این کار را بسیار بی منطق و غیر اصولی دانست ، اما به نظر می رسد که این قرعه نمادی برای اینکه به حرف سلیمان برسیم و دریابیم که ، حق به حق دار می رسد .

نماد دیگر ، که به شکل برجسته ای به آن پرداخته شد ، پرچم سپاه توابین بود ، که همه به هر شکلی بود برای بر پا نگه داشتن آن کوشیدند و دشمن هم هر کاری برای خواباندن آن کرد .
صحنه های نبرد

از ویژگی های جالب صحنه های نبرد توابین ، تقابل رنگ لباس هایشان که جنبه بصری و دکور فانتزی ای به صحنه ها داده بود و همچنین جسارتی که در جلوه های ویژه ایجاد شده بود برای مخاطب غیر منتظره و جذاب بود . یکی دیگر از نکات خوب این صحنه ها ، فیلم برداری آن ها بود که لحظه های دوربین رو دست ، فیلم را بسیار مهیج و حقیقی کرده بود . همچنین در جنگ دوم که شیوه جنگی زیبا و متفاوتی به نمایش در آمد و اختلاف بین سران خود سپاه حصین بین نمیر اشاره جالبی بود .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>