سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب
هما روستا گزینه بازی در «بهمن»/

«بهمن» یک ماه دیگر کلید می‌خورد

homa-roosta

فیلم سینمایی «بهمن» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی مرتضی فرشباف در دو ماه آخر سال ۹۲ آماده می‌شود.

فیلم سینمایی «بهمن» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی مرتضی فرشباف در دو ماه آخر سال ۹۲ آماده می‌شود.

فرشباف به سوره سینما گفت: تا امروز بازی فاطمه معتمد آریا و همسرش احمد حامد به عنوان شخصیت‌های اصلی فیلم قطعی شده و در تلاش هستیم از هما روستا نیز برای ایفای یکی دیگر از نقش ها دعوت کنیم. ایشان در حال حاضر در آلمان به سر می برد. ما فیلمنامه را به وی تحویل داده ایم و منتظر دریافت پاسخ هستیم. «بهمن» احتمالا اوایل بهمن امسال کلید می‌خورد و فیلمبرداری آن تا اواخر سال ۹۲ ادامه خواهد داشت.

فرشباف در مورد داستان این فیلمنامه توضیح داد: «بهمن» قصه یک پرستار است که به او پیشنهاد می شود به مدت ۱۵ روز پرستاری از یک بانوی مسن را بر عهده بگیرد. این ۱۵ روز یک مدت زمان عجیب و غریب در زندگی این فرد است. به این معنی که به طرز بی سابقه ای ۱۵ روز بارش برف بند نمی آید. همچنین به دلیل پرستاری های شبانه، این زن دچار بی خوابی می شود و مشکلاتی گریبانگیر وی می شود.

morteza-farshbaf

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط خاص فیلنامه چه لوکیشنی را برای تولید انتخاب خواهد کرد، گفت: ابتدا قصد داشتیم در شهر اردبیل کار کنیم، اما اخیرا به این نتیجه رسیده ایم که می شود در همین تهران هم کار را جلو برد. بیمارستان نورافشار در محلی واقع شده که مشرف به کوهستانی پوشیده از برف است. با این حساب ما دو لوکیشن اصلی داریم. یکی بیمارستان و دیگری خانه این زن پرستار. این فیلم قرار است توسط یک جشنواره کانادایی که حامی فیلم های مستقل نیز هست، حمایت شود.

مرتضی فرشباف درباره فیلم قبلی خود، «سوگ» توضیح داد: تجربه قبلی من یک فیلم جاده ای بود. نطفه اولیه آن در ورک شاپ‌های عباس کیارستمی شکل گرفت. من و آناهیتا قزوینی‌زاده و شادمهر راستین به پیشنهاد آقای کیارستمی این فیلمنامه را که ابتدا یک فیلم کوتاه بود، به متن بلند سینمایی تبدیل کردیم، اما متاسفانه پروانه نمایش دریافت نکرد.

فیلم‌های سینمایی «طبقه حساس» و «ملبورن» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در جشنواره امسال حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>