سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۳۸۹ در ۱۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
با پخش قسمت بیستم سریال مختارنامه

حاکم جدید زبیری راهی کوفه می شود

حاکم جدید زبیری راهی کوفه می شود

سوره سینما : سریال تلویزیونی مختارنامه در قسمت بیستم خود روایت گر ماجراهای پس از شکست قیام توابین خواهد شد

سوره سینما : سریال تلویزیونی مختارنامه در قسمت بیستم خود روایت گر ماجراهای پس از شکست قیام توابین خواهد شد

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سریال تلویزیونی «مختارنامه» در قسمت بیستم این سریال که امروز – جمعه ۲۲ بهمن ماه – پخش خواهد شد، مختار پس از اطلاع از شکست قیام توابین، برای نجات از زندان برای شوهر خواهر خود نامه می نویسد تا آزادی او از زندان را از عبدالله بن زبیر درخواست کند. این همان شیوه ای است که مختار یک بار نیز در زمان حکومت ابن زیاد در کوفه در پیش گرفت تا با وساطت شوهر خواهرش در نزد یزید، از زندان ابن زیاد رهایی یابد.

از طرف دیگر در مکه عبدالله بن زبیر حاکم جدیدی را برای حکومت بر کوفه به جای «بن یزید» منصوب می کند و به این ترتیب ابن مطیع با بازی «محمد صادقی» برای حکومت در کوفه راهی عراق می شود. او قصد دارد تا این بار از در دوستی وارد شده و مختار را به خود جلب کند و مانع تحرک او در کوفه شود اما به نتیجه نمی رسد و در این قسمت نیز میان او و یاران مختار درگیری ایجاد می شود و در زمان خطبه خواندن ابن مطیع در مسجد کوفه، «سائب بن مالک» از یاران مختار به مخالفت با او برمی خیزد. همچنین در این قسمت مختار همچنان سرگرم تدارک برپایی قیام خود خواهد بود.

با پخش این قسمت مختارنامه به نیمه می رسد و از قسمت ۲۱ قیام مختار در مسیری جدی قرار خواهد گرفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>