سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۲:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

مروری بر قسمت بیست و یکم سریال مختار نامه / دلدل

مروري بر قسمت بيست و يكم سريال مختار نامه / دلدل

سوره سینما :‌مروری داریم بر قسمت بیست و یکم سریال مختار نامه که در تاریخ جمعه ۲۹ بهمن از نظر شما بینندگان گرامی گذشت

سوره سینما :‌مروری داریم بر قسمت بیست و یکم سریال مختار نامه که در تاریخ جمعه ۲۹ بهمن از نظر شما بینندگان گرامی گذشت

وقتی حتی اسب بی تابی می کند

به کار گیری نماد اسب برای نشان دادن آشفتگی روحی مختار کار بسیار جذابی بود . روح اسب را به روح مختار گره زده اند . این دیالوگی است که در این قسمت شنیدیم و به ما یاد آور کرد که حتی اسب هم بر اثر هم نشینی به تربیت روح می رسد و «دلدل » نمونه ای از ذوالجنان است .

این سریال یک پکیج آموزشی است

به روابط خویشاوندی در این سریال دقت کنید ! رابطه مختار با همسرش و اینکه بعد از بحث و جدال پیش آمده در بینشان به سراغ او رفت و مشکلشان را حل کردند . و همین طور است رابطه همسر ابراهیم بن مالک اشتر با وی . همچنین در جایی دیگر دیدیم که پسر عموی مختار به ابراهیم گفت که سیاست به من آموخته که به جای خانواده ام مواظب سربندم باشم ، اما این دیالوگ چندان هم بیننده را آزار نمی دهد زیرا قبل از آن در این پکیج کامل آموزشی دیده بودیم که فامیل اگر گوشت هم را بخورند استخوان هم را دور نمی اندازند ، مشابه لحظه ای که حاکم جدید شهر مختار را فراخواند و با حیله مشترکی از رفتن سر باز زدند .

ضرورت وجود رهبری

رهبر داشتن در فرهنگ شیعه امری بسیار ضروری و واجب است . همین طور که در این فیلم می بینیم اگر محمد حنفیه نبود  ،‌ شک و عدم اعتماد ها باعث ایجاد چند دستگی و عدم شکل گیری قیام می گردید . لذا حضور و یا امر و دستور رهبر شیعیان آن زمان ، سامان دهنده امور است . همین طور که در مورد پسر مالک اشتر هم دیدیم که گفت : تا ولی دم حکمی ندهد من جهاد نمی کنم .

کسی از این غافله عقب نمی ماند

در سرانجام این قسمت بیعت ابراهیم بن مالک اشتر با مختار ثقفی را داشتیم . که فصل تازه ای در این سریال باز کرده است و جای بررسی های بسیاری در خود دارد ، که در قسمت های بعدی با توجه به پیش رفتن موضوع داستان ، ‌با آنها همراه می شویم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>