سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۹:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
به مدیریت رضاداد باور دارم/

لطفا به همه فیلم‌ها نگاه پدرانه داشته باشید/ تحسین میرشکاری به جوانان انگیزه می‌دهد

samak-bashi

رئیس هیئت مدیره انجمن صدای سینمای ایران از مسئولان جشنواره خواست نسبت به حمایت همه فیلم‌ها عدالت را رعایت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صدای سینمای ایران از مسئولان جشنواره خواست نسبت به حمایت همه فیلم‌ها عدالت را رعایت کنند.

محمود سماک‌باشی صدابردار و صداگذار سینما و رییس انجمن صدابرداران خانه سینما، به سوره سینما گفت: خوشبختانه دبیر جشنواره فیلم فجر امسال به درستی انتخاب شده است. من از آقای رضاداد شناخت دارم و به توانمندی مدیریتی‌شان باور دارم. مطمئنا با تجربه که ایشان دارند جشنواره امسال با شکوه و پر بار خواهد بود.

صدابردار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ادامه داد: اینکه بنا است در این دوره جشنواره فیلم فجر از جهانگیر میرشکاری به عنوان یکی از پیشکسوتان صدای سینمای ایران تقدیر و قدردانی شود حرکت بسیار خوبی است و برای این صنف ایجاد انگیزه می‌کند و به آنها خط و مشی می‌دهد. همچنین جوانانی که در زمینه صدابرداری و دیگرعوامل تکنیکی سینما فعالیت می‌کنند متوجه می‌شوند که اگر در چارچوب مناسب کارکنند و هنرشان شاخصه‌های لازم را داشته باشند در آینده از دیدها پنهان نمی‌مانند. افرادی مانند جهانگیر میرشکاری که عمری را در جهت کیفیت و بالابردن استانداردهای صدای سینمای ایران زحمت کشیده‌اند واقعا درخور قدردانی هستند.

صدابردار فیلم سینمایی «میم مثل مادر» افزود: وقتی عوامل فنی سینما مورد تقدیر و تحسین واقع شوند مطمئنا همه افراد سعی در بالابردن توان کیفی خود می‌کنند و می‌دانند زحمات آنها دیده می‌شود . از این رو سطح تکنیکی سینما بالا می‌رود اغلب افراد باانگیزه‌تر نسبت به سمت خود در یک فیلم سینمایی برخورد می‌کنند.

صدابردار فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» ادامه داد: اما نقدی که می‌توان به اطلاع رسانی جشنواره داشت این است که گاهی احساس می‌شود برخی از مسئولان جشنواره نسبت به بعضی از آثار اقبال بیشتری نشان می‌دهند و حتی از تعدادی تعریف و تمجید می‌کنند. این گمانه زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها نسبت به فیلم‌های خوب جشنواره کار مطبوعات است نه کار مسئولان جشنواره . مثلا مدتی پیش خواندم یکی از مسئولان جشنواره گفته بود از دیدن فلان فیلم گریه ام گرفت و فلان و چنان . امیدوارم نگاه پدرانه مسئولان جشنواره نسبت به همه آثار عادلانه لحاظ شود و همه فیلمها به اندازه هم مورد توجه آنها قرار بگیرند و از حمایتها عادلانه برخوردار شوند.

محمود سماک باشی امسال با فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی در جشنواره فیلم فجر به عنوان صدابردار حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>