سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۳۹۲ در ۸:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

«بیگانه» از فیلم‌های شاخص جشنواره است

biganeh

صدابردار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی را از فیلم‌های شاخص جشنواره فیلم فجر دانست.

صدابردار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی را از فیلم‌های شاخص جشنواره فیلم فجر دانست.

محمود سماک‌باشی صدابردار و صداگذار سینما، درباره فعالیت سینمایی خود در سال ۹۲ به سوره سینما گفت: از آنجا که کیفیت فیلمنامه و توانمندی گروه سازنده برایم در پذیرش کار بسیار مهم است از بین پیشنهادانی که در سال ۹۲ داشتم فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی را قبول کردم و از این اتفاق بسیار خوشحالم.

صدابردار فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» ادامه داد: فیلم سینمایی «بیگانه» به لحاظ فیلمنامه، بازیگری، کارگردانی و توانمندی بقیه اعضای گروه بسیار قابل توجه بود. شرایط تولید این فیلم کاملا حرفه‌ای و فضای کار کاملا دلی و دوستانه بود. مطمئنا «بیگانه» از فیلم‌های شاخص جشنواره امسال است.

وی درباره وجه تمایز این فیلم نسبت به آثار دیگر بهرام توکلی گفت: به لحاظ ارتباط با مخاطب گمان می‌کنم این فیلم مانند «اینجا بدون من» ساخته توکلی بتواند با طیف گسترده‌تری از مخاطبان ارتباط برقرار کند. فیلم قبلی این کارگردان «آسمان زرد کم عمق» با تماشاگران علاقمند به سینما ارتباط خوبی برقرار می‌کند و مخاطب خاص خودش را دارد. اما «بیگانه» نگاه متفاوت و قصه محوری تری دارد که مطمئنا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سماک‌باشی از درباره روند تکنیکی «بیگانه» گفت: اغلب سکانس‌های این فیلم بدون کات فیلمبرداری شد به لحاظ کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری و طراحی صحنه بسیار سخت تولید شد. با توجه به این نکته کار بوم‌من صدابرداری نیز سخت بود چرا که هر چقدر پلان طولانی‌تر و گسترده‌تر باشد اغلب عوامل سختی زیادتری برای ثبت مناسب آن می‌کشند. اما مطمئنا خروجی آن دلچسب است و فیلم آبرومندی ساخته شده است.

وی که صدابرداری فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیر یوسفی را نیز برعهده داشته است درباره این فیلم گفت: «آشغال‌های دوست داشتنی» با نگاه تازه و ویژه‌ای ساخته شده است. سال گذشته به دلیل آماده نشدن به جشنواره فیلم فجر نرسید و امسال نیز نام آن در لیست فیلم‌های اعلام شده دیده نمی‌شود. که جای این فیلم در جشنواره خالی است. تمام عشق و خواسته یک فیلمساز و عواملی که با وی همکاری می‌کنند این است که اثرشان به نمایش گذاشته شود. امیدوارم این فیلم بتواند به نمایش در آید و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.