سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب
داود رسولیان:

استفاده از مواد منفجره در جلوه‌های ویژه اجتناب‌ ناپذیر است

rasoolian

یک طراح جلوه‌های ویژه آموزش صحیح در این شاخه را نیاز سینمای ایران دانست.

یک طراح جلوه‌های ویژه آموزش صحیح در این شاخه را نیاز سینمای ایران دانست.

داوود رسولیان از طراحان جلوه‌های ویژه میدانی به سوره سینما گفت: وقتی این سوال را مطرح می کنند که سینمای ایران تا کی باید از مواد منفجره حقیقی برای بخش جلوه‌های ویژه استفاده کند، من در می‌ابم که اذهان عمومی تا چه حد با این بخش از سینما بیگانه است و چقدر اطلاعات کافی از آن در اختیار آنان قرار نگرفته است. بهتر است بدانیم در هیچ کشور صاحب سینمایی، این امکان وجود ندارد که بدون بهره گیری از مواد منفجره یا خطرناک، بخش جلوه های ویژه را در آن لحاظ کرد. اساسا به همین منظور است که از عبارت ویژه برای آن استفاده می‌شود. ذات این کار خطرناک است. آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که از مواد منفجره نظامی استفاده شود یا غیرنظامی؟ و اینکه این استفاده در چه حجم و شعاعی صورت بگیرد؟

وی افزود: ضروری است که مسوولان بیش از پیش نسبت به استاندارد بودن مواد منفجره حساس باشند. باید به دقت بررسی و موشکافی شود که چه نوع متریالی به کار برده می‌شود. موادی که با حفظ بالاترین میزان کیفیت، کمترین خطر را به دنبال داشته باشد. جواد شریفی راد یکی از بهترین نیروهای ما بود و ای کاش دیگر به خاطر چنین اهمال کاری‌هایی شاهد از دست رفتن عزیزان مان نباشیم. بالا ترین سطح آموزش در این رشته یکی از مهم ترین نیازهای ماست. همچنین، لزوم تخصیص اعتبار و بودجه برای رشد تجهیزات موجود. امیدوارم این اتفاق تنها به تاسف خوردن مسوولان منتهی نشده باشد و ما حرکتی را از ایشان ببینیم.

داود رسولیان طراحی جلوه‌های ویژه فیلم‌های «ستاره های سربی»، «شب برهنه»، «سهراب» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>