سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۸:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
گلایه یک فیلمساز جوان از وضعیت اکران/

«او خوب سنگ می‌زند» به علت بی‌پولی از قافله اکران جا ماند

mohaghegh1

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» که فیلم اولش مورد استقبال قرار گرفته از فراهم نشدن شرایط اکران این فیلم ابراز نارضایتی کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» که فیلم اولش مورد استقبال قرار گرفته از فراهم نشدن شرایط اکران این فیلم ابراز نارضایتی کرد.

سید هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری که سال گذشته در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و از جشنواره فیلم کودک و نوجوان موفق به دریافت سه پروانه زرین در بخش‌های اصلی شد، درباره وضعیت اکران این فیلم به سوره سینما گفت: از ابتدای امسال ما همواره پیگیر اکران عمومی این فیلم بودیم اما متاسفانه اغلب دفاتر پخش برای اکران از ما هزینه های خواستند که از توانمان خارج بود و هم اکنون که بیشتر فیلمهای جشنواره سال گذشته به نمایش عمومی درآمدند «اوخوب سنگ می‌زند» به علت بی پولی از قافله اکران باز مانده است.

وی ادامه داد: ما فیلمسازان جوان که با ساخت اولین فیلم سینمایی خود تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فیلمی قابل تامل را بسازیم انتظار حمایت از مدیریت سینما داریم تا فیلممان دیده شود. البته انتظار اکران گسترده نداریم اما باید زیرساخت و ظرفیت‌های اکرانی محدود برای چنین فیلم‌هایی به وجود آید که حداقل با چند سالن سینما بتوانند مخاطب خود را داشته باشند. آنطور که می‌دانم همه فیلم‌های سال گذشته اکران شدند جز تعدای فیلم اولی با کیفیت که مهجور ماندند.

khoob-sang-mizanad
نمایی از فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند»

محقق افزود: واقعا اینگونه فیلمسازی که در فضای شهری تهران با بازیگران سرشناس کار نمی‌شوند و فضای روستایی دارند شهامت می‌خواهند چرا که از همان ابتدا معلوم است در زمان اکران مورد توجه سینماداران واقع نمی‌شوند. اما ما از مدیریت جدید که در تلاش است سطح کیفی سینما و سلیقه مخاطبان را ارتقاع دهد انتظار داریم با حمایت از چنین فیلم‌هایی در زمینه اکران به تربیت مخاطب و پویایی فیلمسازی شهرستان کمک کنند. تا در چند سال آینده تعدادی سالن سینما داشته باشیم که پاتوقی برای دیدن فیلم‌های فرهنگی باشند.


One thought on “«او خوب سنگ می‌زند» به علت بی‌پولی از قافله اکران جا ماند”

  1. سلام و خسته نباشید
    کاش برای حرف های هادی محقق گوش هایی بود.
    این قصه سال هاست روایت می شه و کسی گوش نمی ده.
    امیدواریم گروه هنر و تجربه گوش شنوای باشه برای این قصه ها

Comments are closed.