سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۱:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
مهرشاد کارخانی:

اگر «اکباتان» اکران مناسب می‌گرفت، جای تعجب داشت

Ekbatan1

یک کارگردان از وضعیت اکران فیلم های مستقل و بخش خصوصی انتقاد و آنها را نیازمند حمایت جدی قلمداد کرد.

مهرشاد کارخانی از وضعیت اکران فیلم‌های مستقل و بخش خصوصی انتقاد و آنها را نیازمند حمایت جدی قلمداد کرد.

کارخانی به سوره سینما گفت: «اکباتان» از فردا چهارشنبه ۲۵ دی ماه اکران عمومی می‌شود و این سرنوشتی که در نمایش عمومی نصیبش شد، مشابه همان چیزی که برای دیگر فیلم‌های مستقل و ساخته شده در بخش خصوصی سینما پیش می‌آید. به عبارت دیگر اگر «اکباتان» و فیلم‌هایی مانند آن در شرایط مناسب اکران شوند، جای تعجب وجود دارد.

وی افزود: در سینمای ما اکران خوب را به فیلم‌های ترحم برانگیز و خنثی یا طنزهای جلف می‌دهند. فیلم هایی که با هدف فروش میلیاردی ساخته می‌شوند، اما شکست می‌خورند. اگر فیلمی با توجه به هزینه ای که برای تولید آن صرف شده، یک میلیارد تومان می‌فروشد، این گیشه به خاطر جوسازی است که برایش به وجود می‌آورند. در این سال ها تعدادی از فیلم های موفق گیشه تحت تاثیر جوسازی مطبوعات پرفروش شدند.

Ekbatan2

این کارگردان ادامه داد: عده‌ای از روشنفکرنماهای امروزی که به کمتر از اسکار و گلدن گلاب فکر نمی‌کنند، جوگیر می‌شوند و می خواهند شرایط خاصی را برای برخی فیلم ها رقم بزنند. آنان آنقدر که درگیر مسائل اینچنینی هستند، به تعطیلی سالن‌هایی که تعدادشان دارد بیشتر می شود، نمی‌اندیشند.

کارخانی گفت: امروز فیلم‌هایی مثل «اکباتان» که با هزار زحمت و در بخش خصوصی سینما ساخته می‌شوند با چه تعداد سالن ها اکران می‌گیرند؟ من برای ساخت این فیلم سعی داشتم تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرم و جوری کار کنم که مخاطب دوست داشته باشد و به قهر خود با سینما پایان دهد. از تهیه‌کنندگان پروژه محسن جاهد و رویا شریف متشکرم که پای کار ایستادند و از من حمایت کردند. همچنین سپاسگزارم از تلاش و همکاری گویا فیلم که پخش اکباتان را بر عهده دارد.

«اکباتان» با بازی شاهد احمدلو، مزدک میرعابدینی، سحر قریشی و … داستان مردی را روایت می‌کند که از زندان بیرون می‌آید.