سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
فیلم‌های بخش نوعی تجربه/

فرزاد موتمن: «سایه روشن» فیلمی است که دیگر تکرار نمی‌شود

saye-roshan1

فرزاد موتمن فیلم جدید خود را به عنوان یک تجربه کلاسیک در سینمای ایران معرفی کرد که دیگر تکرار نمی‌شود.

فرزاد موتمن فیلم جدید خود را به عنوان یک تجربه کلاسیک در سینمای ایران معرفی کرد که دیگر تکرار نمی‌شود.

موتمن که با فیلم «سایه روشن» در بخش نوعی تجربه جشنواره امسال حضور دارد، درباره این فیلم به سوره سینما گفت: فکر نمی‌کردم فیلمم در بخش مسابقه جشنواره سی و دوم قرار نگیرد، اما به هر حال دیده شدن است که برای من مهم است. من به دنبال لطف کسی نیستم. فیلمم را می‌سازم و می دانم که این اثر پس از ساخته شدن از من دور می‌شود و دیگر متعلق به مخاطبانش است. از سینمایی نویس‌ها و روزنامه‌نگاران و منتقدان می‌خواهم جدیدترین کارم را ببینند و قضاوت کنند.

وی افزود: «سایه روشن» را با عشق و علاقه ساختم و خیلی دوستش دارم. این فیلم شاید سخت ترین تجربه سینمایی من به حساب بیاید و باید بگویم دیگر به سراغش نمی‌روم. برای ساختن آن  عذاب توأم با لذت را پشت سر گذاشتم و راستش را بخواهید با وجود همه خاطره‌های خوب، دیگر به آن خانه قدم نمی‌گذارم. «سایه روشن» یک فیلم ژانری و کلاسیک است که هرگز در سینمای ایران کار نشده. یک تریلر روان شناسانه که پرداخت آن بسیار سخت بود.

saye-roshan2

این کارگردان ادامه داد: من همیشه دوست دارم فیلم بین فضای مدرن و کلاسیک در رفت و آمد باشد و همه چیز هم نو باشد و هم کهنه. به هر حال روزهای دشواری را سپری کردم و هفته های آخر، واقعا انرژی‌ام تحلیل رفته بود. امیدوارم فیلم توسط مخاطبان اصلی خودش دیده شود.

«سایه روشن» با بازی محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی، داستان مردی را روایت می کند که دچار فراموشی شده است. فرزاد موتمن فیلم‌های سینمایی «شب‌های روشن»، «صداها»، «پوپک و مش ماشالله» و … را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>