سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
همراه اطلاعات فیلم‌های سی و دومین دوره/

پرونده ویژه جشنواره فجر در مجله ۲۴

24Mag-48-s

شماره تازه ماهنامه سینمایی ۲۴ با پرونده جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

شماره تازه ماهنامه سینمایی ۲۴ با پرونده جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

سوره سینما- شماره‌ ۴۸ مجله‌ ۲۴ با مجموعه اطلاعاتی درباره‌ فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه‌ی سی و دومین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم فجر منتشر شد. عکس‌ها، خلاصه‌ داستان‌ها و یادداشت‌هایی درباره‌ی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه، مهم‌ترین مطالب این پرونده است. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکس‌هایی از هفت کارگردان باسابقه‌ای اختصاص دارد که فیلم‌هایشان در این دوره از جشنواره به نمایش درمی‌آید. سرمقاله‌ی جدیدترین شماره‌ی ماهنامه‌ ۲۴ نگاهی دارد به ترکیب فیلم‌های این دوره‌ِ‌ از جشنواره‌ی فیلم فجر و ارتباط آنها با مخاطبان. فرنوش حبیب‌نژاد، امید بلاغتی و آیدا احدیانی هم در بخش وبلاگ که به تازگی به مجله اضافه شده یادداشت‌هایی خواندنی با محوریت جشنواره نوشته‌اند.

در بخش سینمای دنیای این شماره که نسبت به شماره‌های قبلی مفصل‌تر است، پرونده‌هایی برای دو فیلم محبوسان و فرانسیس ها منتشر شده است. گفت‌وگو با عوامل این دو فیلم و یادداشت‌هایی به قلم علی مصلح حیدرزاده، مسعود ثابتی و آرش خوش‌خو را در این بخش از مجله می‌توانید بخوانید. پرونده‌ی فیلمساز ماه هم به بهانه‌ی اکران کاپیتان فیلیپس به مرور کارنامه‌‌ پل گرین‌گرس اختصاص دارد. در این پرونده مطالبی به قلم کریم نیکو‌نظر، شهرام مکری و امیر پوریا درباره‌ی ویژگی‌های این فیلمساز صاحب‌سبک منتشر شده و دیگر منتقدان هم در یادداشت‌هایی فیلم‌های کارنامه‌ی گرین‌گرس را مرور کرده‌اند.

24Mag-48

مجموعه مطالبی درباره‌ سریال‌های تئوری بیگ‌بنگ، دنباله‌روها، والاندر و ویپ، راهنمای فیلم‌های جدید سینمای دنیا و معرفی جدید‌ترین کتاب‌های سینمایی و تازه‌ترین محصولات شبکه‌ی ویدئویی هم در بخش راهنمای این شماره از ۲۴ منتشر شده است. در بخش کارگاه می‌توانید جدیدترین قسمت کارگاه آموزش نقدنویسی و راهنمای فیلم‌های قدرندیده را بخوانید. در بخش «اشیاء از آنچه در فیلم‌ها می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» هم یحیی نطنزی، ایمان صفایی، فرنوش حبیب‌نژاد و حسین عیدی‌زاده یادداشت‌‌هایی درباره‌ی دوچرخه‌های مشهور تاریخ سینما نوشته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>