سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۵:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
در آستانه جشنواره فیلم فجر/

فیلمبردار فیلم مجیدی مهمان جشنواره فجر می‌شود

vitario

ویتوریو استرارو فیلمبردار سر شناس ایتالیایی میهمان بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر می‌شود.

ویتوریو استرارو فیلمبردار سر شناس ایتالیایی میهمان بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر می‌شود.

سوره سینما- به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، ویتوریو استرارو در ۲۴ ژوئن ۱۹۴۰ در شهر روم متولد شد. او در سال ۱۹۶۰ از موسسه فیلم ایتالیا سنترو اسپریمنتال دی سینماتوگرافی با عنوان فیلم بردار سینما فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۶۸ در اثری از فرانکو راسی به نام جیووینزا جیووینزا فعالیت کرد. این اولین فیلمی بود که راه ابراز خلاقیت هایش را به او نشان داد. کار کردن با کارگردانانی همچون لویجی بازونی، داریو آرجنتو، گیوسپ پاترونی گریفی، فابیو کارپی، سالواتور سامپری، جیولیانو مونتالدو، لوکا رونکونی، کیشل اپتد، جان هریسون، آلفونزو آرو و مخصوصا برناردو برتولوچی، فرانسیس کوپولا، وارن بیتی، کارلوس سائورا و آلفانزو آرو او را در این حرفه عمیق تر و تواناتر کرد و به او این امکان را داد تا طرح هایی خلاقانه تر بدهد. همچنین او توانست تا تحقیقاتش را در راستای نورپردازی تصاویر توسعه دهد.

بیان هنری استرارو بعد از امکان استفاده از نوشتار در نور دقیقتر شد و او ارزش سیمبلیک رنگ ها را در آن کشف کرد. استرارو موفق به دریافت جوایز متعددی شده است. از مهمترین آنها می توان به ۳ اسکار آکادمی علوم و هنر سینمای لوس آنجلس برای فیلم های «اینک آخرزمان» به کارگردانی فرانسیس کوپولا، «سرخ ها» به کارگردانی وارن بیتی و «آخرین امپراتور» به کارگردانی برناردو برتولوچی اشاره کرد. همچنین آکادمی های دیگر نظیر دیوید دی دوناتلو از ایتالیا، “بفتا” از انگلستان، گویا از اسپانیا، امی از آمریکا، «فستیوال فیلمبرداری» از اروپا به جوایز بسیاری تقدیم کرده اند. استرارو همچنین عنوان سفیر عکس را در روم دریافت کرده . او دریافت کننده ۴ لوح افتخار لوری از دانشگاه لادز لهستان است.

از دیگر افتخارات استرارومی توان به ریاست انجمن فیلم برداران ایتالیا، عضو انجمن فیلم برداران آمریکا از سال ۲۰۰۹، عضو آکادمی فیلم و تلوزیون اروپا، عضو آکادمی علوم هنرهای سینمایی لوس آنجلس، عضو آکادمی سینمای ایتالیا و عضو اس.آی.آ.ای به عنوان نویسنده عکاسی اشاره کرد.

رییس افتخاری آکادمی نور ایتالیا، رییس و عضو بسیاری از فستیوال های فیلم در دنیا ،دریافت کننده جایزه یک عمر دستاورد از انجمن فیلم برداران آمریکا (لوس آنجلس-آمریکا)، فستیوال فیلم کمرایمیج (توران-لهستان)، فستیوال فیلم تلوراید (دنور-آمریکا)، فستیوال فیلم لوکارنو (لوکارنو- سوییس)، فستیوال فیلم تسالونیکی (یونان)، انجمن منتقدین فیلم ایتالیا (ایتالیا)، مدرس «نوشتار با نور در فیلمبرداری» در آکادمی بین المللی هنر و علوم عکاسی در ایتالیا (۱۹۹۵-۲۰۰۴) و نویسنده ۵ کتاب در مورد نور، رنگها، مواد، گشت زدن و تصور نور از دیگر افتخارت او به شمار می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>