سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
سیروس تسلیمی:

تهیه‌کننده‌ها از رقم سه میلیون تومان برای هر نمایش در استان‌ها استقبال می‌کنند

taslimi

سیروس تسلیمی اکران فیلم‌‌های پرمخاطب در استان‌ها زمان جشنواره فجر را یک حرکت تبلیغی مناسب برای این فیلم‌ها دانست.

سیروس تسلیمی اکران فیلم‌‌های پرمخاطب در استان‌ها زمان جشنواره فجر را  یک حرکت تبلیغی مناسب برای این فیلم‌ها دانست.

تسلیمی کارشناس پخش و تولید درباره تأثیرهای مثبت و منفی اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها به سوره سینما گفت: برای فیلم‌هایی که قوی، پرفروش و پربیننده هستند اکران در استان‌ها قبل از اکران عمومی یک موقعیت خوب است و می‌تواند یک حرکت تبلیغاتی برای فیلم به حساب بیاید. از طرفی معمولا اکران فیلم‌های متوسط یا ضعیف در استان‌ها زمان جشنواره فجر اثر عکس دارد. تماشاگرها از این فیلم‌ها استقبال نمی‌کنند و به اطرافیان تجربه خود را انتقال می‌دهند همین مسئله باعث می‌شود در زمان اکران عمومی این فیلم‌ها سرنوشت خوبی نداشته باشند.

وی افزود: طبق تجربه‌ای که در زمینه سینماداری، پخش و تولید داشته‌ام همیشه وقتی علت استقبال نکردن مردم در شهرستان‌ها از فیلم‌ها را جویا می‌شدیم سینمادارهای استان عنوان می‌کردند که مردم این فیلم را در جشنواره فجر دیده‌اند و همان موقع فضای منفی برای فیلم در ذهنشان به وجود آمده. به همین دلیل در زمان اکران عمومی توجهی به فیلم‌های ضعیف یا متوسطی که در زمان جشنواره در شهرستان‌ها اکران می‌شود صورت نمی‌گیرد.

تسلیمی اضافه کرد: از طرفی پرداخت مبلغ سه میلیون تومان برای هر نمایش فیلم در شهرستان‌ها به صاحبان فیلم مبلغ قابل توجهی است. از آنجا که معمولا ۱۰ درصد فروش فیلم صرف مالیات و ۵۰ درصد به سینمادارها می‌رسد  در زمان اکران عمومی برای هر سانس نمایش، مبلغی کمتر از سه میلیون تومان به دست صاحبان فیلم می‌رسد. با این اوصاف این رقم در زمان جشنواره برای هر نمایش فیلم، رقم خوبی است که تهیه‌کننده‌ها از آن استقبال می‌کنند. هرچند پرداخت این مبلغ همراه با اما و اگرها همراه بوده ولی امسال از آنجا که وزارت کشور مسئول پرداخت این مبلغ شده تهیه‌کننده‌ها قطعا از نمایش فیلم‌هایشان در استان‌ها به خاطر چنین امتیازی استقبال می‌کنند.

وی گفت: اگر نمایش فیلم در استان‌ها فقط یک بار باشد و به سانس فوق‌العاده نرسد برای فیلم‌های خوب تبلیغ بسیار مثبت و یک حرکت پیش‌برنده است. درست آن است که برای سانس ویژه از صاحبان فیلم اجازه کتبی گرفته شود. گاهی اوقات بدون اینکه از تهیه‌کننده اجازه بگیرند فیلم را چند بار نمایش می‌دهند. بهتر است در هر استان از طرف پخش‌کننده که معمولا در زمان جشنواره هنوز مشخص نیست ناظرانی برای جلوگیری از پخش مجدد فیلم در سانس‌های فوق‌العاده وجود داشته باشند. در حالت کلی با توجه به اینکه فروش فیلم در شهرستان‌ها کم شده اکران فیلم در استان‌ها زمان جشنواره در جهت آشتی مردم با سینماست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>