سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در مستند گزارشی سازمان تلویزیونی سوره/

شاعر ترانه « گریه» به تلویزیون می‌آید

taraneh-geryeh

در مستند امشب «‌گزارش ادب» ، دلایل موفقیت ترانه «گریه» حامد عسگری بررسی می‌شود.

در مستند امشب «‌گزارش ادب» ، دلایل موفقیت ترانه «گریه» حامد عسگری بررسی می‌شود.

سوره سینما – در این قسمت « ‌گزارش ادب» که ساعت ۱۹:۵۵ از شبکه یک پخش می‌شود؛ محمدعلی بهمنی، حامد عسگری و علیرضا بدیع درباره دلایل موفقیت ترانه «گریه» که با صدای احسان خواجه‌امیری شنیده شد و به محبوبیت رسید می‌گویند.

 در این مستند محمد علی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا و عضو شورای عالی شعر و موسیقی صداوسیما درباره  حضور  حامد عسگری به عنوان غزل‌سرای جوانی که ترانه «گریه‌»اش به موفقیت رسیده، می‌گوید: ‌«آقای عسگری رو هم ترانه های ایشان را دوست دارم و هم غزل هاشون، حضور ترانه‌های او یکی از دلخوشی های من است و ترانه گریه حامدعسگری جزء کارهای خوب و قابل دفاع بوده.»

علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرا هم درباره  دلایل شنیده شدن و محبوبیت ترانه «گریه» میان مخاطبان موسیقی و ترانه می‌گوید: «دو نکته که باعث شده این ترانه اصطلاحا برجسته و موفق باشد، یکی شعر و ترانه حامد عسگری است و دیگری تنظیم خیلی خوب این ترانه برای آلبوم فصل نو. این ترانه شامل یکسری شیرین زبانی‌های خاص خود حامد عسگری است که باعث شده دست روی نقطه ضعف احساسی مخاطب بگذارد. همین نکته باعث شده ترانه «گریه»  متفاوت‌تر از ترانه‌های امروزی باشد که بسیار شبیه هم هستند.»

شاعر ترانه «گریه»   حامد عسگری درباره شکل‌گیری ترانه «گریه» می‌گوید:«یک شب خیلی حالم بد بود. از این اتفاقاتی که نمی‌دانی  چرا حالت بد است و چرا دلشوره داری؟  شروع کردم به قدم زدن.حاصل دو الی سه ساعت قدم زدن من شد این ترانه. ترانه «گریه»   سومین ترانه عمر من بود و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد .»

سری تازه مستندهای گزارشی سوره با عنوان «گزارش هنر» و «گزارش ادب» که آثار، چهره‌ها و رویدادهای شاخص هنری و ادبی را معرفی و بررسی می‌‌کند از ۲۴ دی‌ماه روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.

این مستندها که سازمان تلویزیونی سوره با همکاری شبکه یک سیما تهیه کرده است با ریتمی سریع و مخاطب‌انگار و با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان صاحب‌نام و کارشناسان زبده هنری و ادبی تلاش می کند طعم یک ژورنالیسم خوب تلویزیونی در زمینه هنر و ادبیات را به مخاطبان بچشاند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>