سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری جهان بیگلری- 1/

برنامه‌هایی برای حمایت از فیلمسازان فیلم اولی/ تولید فیلم درباره شهید همت و باقری

biglari1

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره در نشست خبری برنامه‌های این سازمان در سال ۹۲ را تشریح کرد.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره در نشست خبری برنامه‌های این سازمان در سال ۹۲ را تشریح کرد.

سوره سینما- نشست خبری سهیل جهان بیگلری امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه در سازمان سینمایی سوره برگزار شد. سهیل جهان بیگلری  در آغاز نشست خود فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و برنامه‌های سازمان سینمایی سوره در سال ۹۲ را تشریح کرد: در حوزه اندیشه، ترجمه و تالیف هفت کتاب سینمایی انجام شده و قرار است این آثار به زودی در بازار نشر توسط انتشارات سوره مهر عرضه شوند.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره افزود: در حوزه تولید هم آثاری داشته ایم که اول سال سینمایی آمار آنها را اعلام کردیم، «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دیده خواهند شد.

وی ادامه داد: پیش از این اعلام کرده بودیم که در برنامه‌هایمان هم با عوامل حرفه‌ای سینما، تولیدات حرفه ای داریم و هم با سینماگران جوان، تولیداتی که به آنها عنوان سینمای پاک و ارزان داده ایم. این آثار زمینه ورود فیلمسازان جوان را به سینما فراهم می‌کند. خوشبختانه مانند سال گذشته توانستیم دو فیلم با فیلمسازان جوان تولید کنیم.

جهان بیگلری گفت: بخشی از برنامه هایمان مربوط به مراکز استان است، قرار است تولید فیلم بلند با مشارکت این مراکز و سینماگران آنها جدی تر پیگیری شود. در این تولیدات فیلمساز و عوامل بومی در فضایی حرفه ای فیلم تولید می کنند و استانداردهای یک تولید حرفه ای را برایشان فراهم خواهیم کرد. یکی از این آثار، فیلم سینمایی «مروا» است که با مشارکت حوزه هنری بوشهر ساخته شده است.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره ادامه داد: فیلم «کاکلی» به کارگردانی بهزاد رفیع هم یکی دیگر از آثار تولیدی ما است. مجید مجیدی مشاور این پروژه و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم است. قرار بود این فیلم به جشنواره امسال برسد اما طبق نظر آقای مجیدی برای کار بیشتر روی فیلمنامه، روند تولید آرامتر طی شد و امیدواریم این فیلم برای جشنواره کودک سال آینده آماده شود.

biglari2

جهان بیگلری افزود: ما طبق برنامه مان می توانستیم تولیدات بیشتری داشته باشیم اما به دلیل بودجه محدودی که داشتیم بعضی برنامه هایمان محقق نشد. در زمینه مشارکت در تولید با نهادهای مختلف مذاکراتی داشته ایم، از جمله انجمن سینمای دفاع مقدس. به دلیل اهمیتی که آثار دفاع مقدس برای ما دارند، مایلیم با این نهاد در تولید آثاری به یادماندنی درباره جنگ تحمیلی و سرداران دفاع مقدس همکاری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این آثار فیلم سینمایی «۲۳ نفر» است که به کارگردانی مهدی جعفری تولید خواهد شد، برای سال آینده این فیلم را تولید خواهیم کرد. در این حوزه فیلمنامه سینمایی شهید حسن باقری را هم داریم که امیدواریم سال ۹۳ تولید این فیلم را هم شروع کنیم. از میان تولیدات مشارکتی با انجمن سینمای دفاع مقدس درباره فیلم سینمایی شهید همت هم صحبت شده که قرار است سیدرضا میرکریمی آن را کارگردانی کند.

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره گفت: فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده هم در مرحله پیش تولید است که به زودی کلید می خورد. ماجرای شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف و ترویج تروریسم در خاورمیانه موضوعی است که در «مزار شریف» به آن می پردازیم. طالبان پدیده ای بود که با حمایت آمریکا و بعضی کشورهای منطقه رشد کرد و امروز آن جریان، به جریان‌های تکفیری و سلفی تبدیل شده است. جریان‌هایی که چهره ای غیرواقعی از اسلام نشان می‌دهند.