سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
یکتا ناصر:

جشنواره فیلم فجر را دنبال می‌کنم/ جذابیت شخصیت چند بعدی برای مخاطب

yekta-naser

بازیگر فیلم سینمایی «زندگی جای دیگری است» شخصیت‌های چند بعدی را برای مخاطب جذاب دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «زندگی جای دیگری است» شخصیت‌های چند بعدی را برای مخاطب جذاب دانست.

یکتا ناصر به سوره سینما گفت: نقشی که در «زندگی جای دیگری است» بازی کرده ام، به لحاظ شخصیتی خیلی به کاراکترم در تجربه قبلی با منوچهر هادی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» شبیه است و یکی از سخت ترین جنبه‌های بازی من دور شدن از این وجوه اشتراک و پررنگ کردن تفاوت ها بود. به هر حال با توجه به اینکه من غیر از فیلم قبلی منوچهر هادی، سال ها بود که در سینما بازی دیگری نداشتم، الان مردم همان چیزی را از یکتا ناصر به یاد می آورند که در قالب دختر کرمانی آن فیلم دیده بودند و من هم همان آدم هستم با همان فیزیک و صدا. بنابراین باید خیلی هوشیاری به خرج می‌دادم که مخاطب من را قالب نقش جدیدم باور کند.

وی درباره رندی و زیرکی خاصی که اغلب در فیلمنامه های منوچهر هادی برای کاراکتر وی در نظر گرفته می‌شود توضیح داد: اینطور لایه های پنهان هر کاراکتر به شخصیت او  بعد می دهد. این هم برای بازیگر دلپذیر است و هم برای مخاطب. بعضی رفتارها هستند که اگر ما بدون در نظر گرفتن عقبه در فرد از او مشاهده کنیم، بسیار در نظرمان منفی جلوه می‌کند، اما کاراکترهایی که من در چند سال اخیر بازی کرده‌ام دارد از زن هایی حرف می‌زند که اصلا بدجنس نیستند، اما در عین سادگی مهارت هایی بلدند که کسی از آنان انتظار ندارد. این ویژگی نقش را ملموس و به زندگی نزدیک می کند، ضمن اینکه هیچ آدمی خوب یا بد مطلق نیست.

بازیگر سیمرغ گرفته از دوره سی ام جشنواره فیلم فجر گفت: اگر این بار هم سیمرغ برای من تکرار شود، بسیار خوشحال می‌شوم ، اما چیزی که از همه مهم تر است خوب دیده شدن است. هیات داوران برای من افراد محترمی هستند که همیشه کارشان را دوست داشته‌ام و اگر از جانب آنان رای بگیرم، این موضوع باعث افتخار من است. امیدوارم هر کسی محق است، به جوایز دست پیدا کند.

ناصر درباره فیلم دیگر خود در جشنواره فجر ادامه داد: متاسفانه موفق نشدم «گنجشکک اشی مشی» را در جشنواره فیلم اصفهان ببینم. من در اپیزودی بازی دارم که غلامرضا رمضانی کارگردانی کرده است.  آن زمان برای رسیدن به جشنواره فیلم کودک خیلی عجله داشتیم و من الان به درستی نمی توانم کار خودم را ارزیابی کنم، تا امروز موفق به تماشای این فیلم نشده ام، آن زمان بدون صرف وقت کافی سکانس‌ها را می‌گرفتیم. به هر حال امیدوارم کار خوبی از آب در آمده باشد. شیرین ترین خاطره این تجربه همبازی شدن با لیلا زارع بود. زمانی که این پیشنهاد را قبول می‌کردم، با اینکه مشاهده کردم بازیگر چهره  ندارد، اما راغب به همکاری شدم، چون قصه خوبی پیش رویم قرار گرفته بود. احساس می کردم کار آبرومندانه ای می شود و گویا همینطور شده است.

یکتا ناصر این روزها مشغول بازی در نمایش «دختر یانکی » است که در سالن نیاوران روی صحنه رفته است. او در مورد این تجربه گفت: خوشحالم که بعد از سال ها دوباره تئاتر را تجربه کردم. هم خودم را روی صحنه محک زدم و هم در یک فضای کمدی قرار گرفتم، چیزی که تا به حال در کارنامه ام نداشتم. اجرای این نمایش تا دوازدهم بهمن ادامه دارد و من در مراسم افتتاحیه حضور نخواهم داشت، اما قطعا امسال فیلم های جشنواره را دنبال می کنم، چون کارگردان های بنام سینما حضور دارند و نمی توان از خیر تماشای بسیاری از آثار امسال گذشت.

وی افزود: امیدوارم جشنواره امسال باعث شود سال آینده پیشنهادهای بهتری داشته باشیم. دیگر از محک زدن و آزمون و خطا خسته شده ایم. دیگر نمی توان به پروژه ها به عنوان نقطه ای برای آغاز نگاه کرد. وقت آن رسیده که روند رو به رشد مسیر حرفه ای‌مان را با آرامش خاطر و اطمینان پشت سر بگذاریم.

یکتا ناصر در فیلم‌های سینمایی «قند تلخ»، «روز بر می آید»، «نسکافه داغ داغ» و … نیز بازی داشته است.