سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب
ستاره اسکندری:

موضوع‌های محدود سینما/ بازیگرانی از جنس من جایی در بعضی فیلم‌ها ندارند

eskandari-1

ستاره اسکندری امسال با دو فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

ستاره اسکندری امسال با دو فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

اسکندری به سوره سینما گفت: امسال با «ناخواسته» و «فردا» در بخش نگاه نوی جشنواره فیلم فجر حاضر هستم. اولی را برزو نیک نژاد کارگردانی کرده و دیگری را مهدی پاکدل و ایمان افشاریان به شکل مشترک کارگردانی کرده‌اند. مدتی بود تصمیم داشتم از تلویزیون فاصله بگیرم. برای همین کاری را نپذیرفتم، اما جالب اینجا بود که فیلمنامه خاصی هم از سینما دریافت نکردم تا اینکه از گروه پاکدل و افشاریان پیشنهاد گرفتم. آنان فیلمنامه ای به من دادند که علاوه بر جذاب بودن، بسیار هم در سینمای امروز کمیاب شده بود. اصلا حال و هوایی بر کار حاکم شده که مخاطب با دیدن آن احساس می کند چقدر جای آن در سینما خالی بود و انگار مدتی است اینطور قصه ها در سینما گم شده اند.

وی افزود: در «فردا» سه حکایت از مولوی به روز شده . ما در این فیلم به موضوعاتی پرداخته ایم که کسی به آن فکر نمی کند و اصلا در این دنیای پرشتاب از یاد بسیاری از مردم رفته است. من نقش مادری را بازی می‌کنم که به عکاسی علاقه دارد و … . شاید خودم هم ابتدا که فهمیدم باید نقش یک زن میانسال را بازی کنم، جا خوردم اما دیگر باید بپذیرم که در آستانه ۴۰ سالگی دیگر فرصتی برای غر زدن و گلایه کردن از شرایط و شکواییه وجود ندارد. در «فردا» این موقعیت به وجود آمد که  یک ژانر فراموش شده دوباره زنده شود. ژانری که بازیگرانی مثل من را در بر می گرفت. بازیگرانی با یک نوع متفاوت از اندیشه. این حرف نمی تواند ادعا باشد، همین دور باقی ماندن کسانی مثل من از عرصه ، گواهی برای این واقعیت است. متاسفانه باید پذیرفت که سینما در چند سال اخیر تنها عده‌ای خاص از بازیگران را در بر گرفته است. نمی دانم این دسته از بازیگرها دقیقا چه ویژگی هایی دارند، فقط می دانم که من شامل آنها نمی‌شوم.

eskandari-2

بازیگر «آقا یوسف» توضیح داد: اخیرا سینما دارد به شکل موجی جلو می رود. یعنی چند سال مد می شود درباره دروغ و خیانت فیلم بسازند، چند سال روی روابط زن و مرد زوم می کنند و … اینکه همه چیز در مفاهیم معدود خاص خلاصه بشود خوب نیست و من در دو تجربه اخیرم فضایی متفاوت با این تعاریف را تجربه کردم. «ناخواسته» یک فیلم جاده ای است که من مانند آن را کمتر دیده ام. قصه خوبی دارد و یک موقعیت تراژیک عجیب و غریب را نشان می‌دهد.  نقش من در این اثر سینمایی در عین کوتاه بودن خیلی تاثیرگذار است. او از دردی رنج می برد که به خاطر نوع شغلی که دارد، مجبور است همیشه به یاد آن بیفتد.

«ناخواسته» ساخته برزو نیک نژاد درباره اتفاقاتی است که جاده زندگی را عوض می کنند. علاوه بر اسکندری، مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، مهدی فقیه، فرهاد قائمیان و … در آن بازی دارند. «فردا» با بازی علیرضا شجاع نوری، صادق صفایی،  علی دهکردی و … داستان داستان دختری علاقه مند به عکاسی است که با مادرش همسفر می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>