سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب
تجلیل از مجید مسچی/

سینماسازی را همسطح مدرسه و دانشگاه‌سازی بدانیم

ayubi-meschi

رییس سازمان سینمایی از سرمایه‌داران خواست که ساخت سینما را همتراز ساخت مدرسه و دانشگاه بدانند.

رییس سازمان سینمایی از سرمایه‌داران خواست که ساخت سینما را همتراز ساخت مدرسه و دانشگاه بدانند.
سوره سینما- مهر نوشت: شب گذشته چهارشنبه ۹ بهمن ماه مراسم و همایش تجلیل از سازندگان سالن های سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان عرصه سینما در هتل لاله تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الله ایوبی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: چند وقتی است که در کنار مجتمع های تجاری افراد فرهیخته‌ای هستند که سالن های سینما با کیفیت خوب و با استانداردهای بالا می سازند و این امیدوارکننده است.

وی افزود: سینما و سینماسازی هنوز در دستور کار مردم قرار نگرفته و هنوز مردم متوجه نشده‌‌اند که سینما نیز همان مدرسه و یا دانشگاه است. اگر این باور به وجود بیاد و این اتفاق بیفتد که مردم سینماسازی را با مدرسه سازی و دانشگاه‌سازی یکسان بدانند سینماهای زیادی ساخته می شود.

معاون وزیر ارشاد به تلاش سینماگران در راه تولید آثاری فاخر و ارزشمند اشاره کرد و گفت: سینماگران ما تلاش زیادی برای ساخت فیلم جهت استفاده مردم می کنند و این انتظار را دارند که فیلم‌هایشان در فضای خوب و با کیفیت بالا و نیز با استانداردهای جهانی دیده شود.

ایوبی خاطرنشان کرد: آمدن افراد برجسته به حوزه ساخت سالن سینما این امید را در دل همه سینماگران روشن می کند که احترام به مخاطب و مشتری در سالن های سینمایی کشور بیشتر شده است.

وی همایش تجلیل از سازندگان سالن های سینما را جلسه ای مهم قلمداد کرد و گفت: امروز جلسه مهمی برگزار شده است زیرا می خواهیم به کسانی که بخشی از سرمایه خود را بدون توجه به سود مادی در راه ساخت سالن سینما خرج می کنند بگوییم که قدردان شما هستیم. خیلی از شما پیش از این تاجر، بازاری و فعال اقتصادی بوده اید ولی از امروز عنوان فرهنگی و هنری را نیز دارید و ما اینجا جمع شده ایم که به شما بگوییم در کنار شما هستیم و حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز علی رغم این که جلسه مهمی در مجلس داشت به این نشست آمد.

ابویی در پایان سخنان خود به تشریح طرح سینما سلام (اکران رایگان در سینما برای مردم در یک روز خاص در سال) پرداخت و گفت: امیدواریم با برپایی چنین طرح‌هایی مردم با سینما آشتی کنند. من برای سینمای کشور روزهای پر امیدی می بینم.

وی قبل از این که تریبون را ترک کند از مجید مسچی، مدیر عامل موسسه سینماشهر خواست که روی صحنه بیایید و با اهدای لوحی از او که وی را محبوب سینماداران و اهالی سینما نامید، تجلیل کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>