سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب
همراه با هفدهمین دوره بازار/

سازمان سینمایی سوره در بازار فیلم جشنواره فجر

bazarfilm-soureh

هفدهمین بازار بین‌المللی فیلم ایران همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد برپا شد.

هفدهمین بازار بین‌المللی فیلم ایران همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد برپا  شد.

سوره سینما- سازمان سینمایی سوره در غرفه B5 به معرفی تولیدات سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن تولید شده در این مرکز می‌پردازد . فیلم‌های سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور ، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی و «حق سکوت» به کارگردانی محمد هادی نائیجی و «مروا» به کارگردانی کریم فائقیان از تولیدات جدید موسسه سینمایی سوره هستند که در بازار عرضه می‌شوند.

همچنین فیلم‌های کوتاه «انار میوه بهشت است» ،«چیدن سپیده دم» ، «درس» و  فیلم‌های مستند «سینمای بیداری» ، «خدا اشتباه نمی کند» و «دنیای قشنگ نو» و انیمیشن های جدید «تمام زمستان هایی که ندیده ام» ، «اجل معلق» و … در این دوره از بازار حضور خواهد داشت. امسال شرکت کنندگانی از فرانسه، آلمان، ایتالیا،اسپانیا، هلند، هند، چین، ترکیه، سوریه ، کویت، عمان، امارت متحده عربی، قطر،  تونس ، مصر  و کانادا در این بازار حضور دارند و برای خرید و فروش رایت‌های فیلم های تولید شده به بحث و گفتگو می‌پردازند.این رویداد  از  جمعه ۱۱ بهمن ماه تا سه‌شنبه  ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برپا می‌شود.

فیلم «مهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور در بخش سینمای ایران و همچنین در بخش سینمای بین الملل حضور دارد. در بخش نگاه نو جشنواره سی و دوم، فیلم‌های «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «حق سکوت» به نمایش گذاشته خواهند شد و فیلم مستند «ابرها در راهند»  به کارگردانی محمد علی فارسی در بخش فیلم های مستند به رقابت می‌پردازد. فیلم «میهمان داریم» پنج شنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۰ در بخش سوادی سیمرغ و فیلم «حق سکوت» شنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۴ و همچنین فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» یکشنبه ۲۰ بهمن در ساعت ۲۱:۳۰ در بخش نگاه نو به نمایش گذاشته خواهند شد.