سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمد و مهدی صادقی:

«میهمان داریم» نگاهی تازه به دفاع مقدس دارد

Mihman Darim (1)

محمد و مهدی صادقی بازیگران فیلم «میهمان داریم» آن را اثری متفاوت در سینمای دفاع مقدس معرفی کردند.

محمد و مهدی صادقی بازیگران فیلم «میهمان داریم» آن را اثری متفاوت در سینمای دفاع مقدس معرفی کردند.

محمد صادقی یکی از دوقلوهای ایفاگر نقش شهید در فیلم «میهمان داریم» درباره پیشینه بازیگری خود و برادرش به سوره سینما گفت: ما قبلا در فیلم « زخم شانه حوا» ساخته حسین قناعت همبازی شده بودیم که خانم آهو خردمند نیز حضور داشت. در سال ۸۷ با نمایش «کرگدن» فرهاد آئیش تئاتر را هم تجربه کردیم و چند تله فیلم هم در کارنامه مان داریم. در واقع ما سال ۸۶ نزد آقای آییش تست بازیگری دادیم . علی هاشمی دستیار کارگردان «کرگدن» ما را به ایشان معرفی کرد و اینگونه شد که به دنیای هنر قدم گذاشتیم.

وی افزود: بعد از اینکه بازی در «مهمان داریم» به ما پیشنهاد شد، برای بودن در کنار پرویز پرستویی و گروه با تجربه ای مثل عوامل آقای عسگرپور ذوق داشتیم و البته این استرس هم در ما وجود داشت که با سایرین هماهنگ نشویم. خانم رنگرزان و آقای عسگرپور این اطمینان را به ما دادند که می توانیم از عهده کار برآییم. آقای پرستویی نیز به عنوان یک راهنمای بزرگ همیشه در کنارمان حضور داشت. ما هیچ آموزش آکادمیکی ندیده ایم و هر چه تا امروز می دانیم، بر اساس آموخته های تجربی است.

همچنین مهدی صادقی دیگر بازیگر نقش شهید این فیلم در خصوص حال و هوای این روزهای جشنواره توضیح داد: دیروز و امروز ما دو فیلم درباره شهدا دیدیم. یکی «شیار ۱۴۳ »و امروز «میهمان داریم». این دو فیلم با یک نگاه تازه به مقوله دفاع مقدس پرداخته اند این اتفاق خیلی خوبی است که نویسندگان و کارگردان های کشور ما دارند تلاش می کنند آرمان ها را به گونه ای متفاوت و جدید نشان دهند. بعد از اینکه این فیلمنامه به ما پیشنهاد شد، طی جلسات مختلف و مطالعات گوناگون، توانستیم به شناخت درستی از نقش دست پیدا کنیم.

فیلم «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه کنندگی منوچهر محمدی، امروز هفدهم بهمن در سالن برج میلاد به نمایش در آمد. این اثر سینمایی داستان یک پدر و مادر شهید را روایت می کند که قرار است پذیرای یک مهمان ویژه باشند.