سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۳:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری دبیر جشنواره با خبرنگاران/1

رونمایی از تندیس جدید،پوستر و تیزر سی و یکمین جشنواره فجر

abasian-fajr

دومین نشست خبری دبیر سی و یکمین جشنواره فجر با اصحاب رسانه و مطبوعات امروز یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

دومین نشست خبری دبیر سی و یکمین جشنواره فجر با اصحاب رسانه و مطبوعات امروز یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

دومین نشست خبری دبیر سی و یکمین جشنواره فجر با اصحاب رسانه و مطبوعات با حضور محمدرضا عباسیان،دبیر سی و یکمین جشنواره فجر،یزدان عشیری،مسئول روابط عمومی جشنواره،بیژن جناب طراح پوستر اصلی ،بهرام عظیمی سازنده تیزر ،و ابراهیم حقیقی طراح تندیش جدید جشنواره برگزار شد در محل آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

جلسه با بی نظمی و ازدحام جمعیت همراه بود و محمدرضا عباسیان در ابتدای جلسه به دلیل تاخیر سی دقیقه ای اش از حضار عذر خواهی کرد.

عباسیان در ادمه ضمن عرض سلام و تسلیت درگذشت مسعود بهنام،صدابردار سینمای ایران،به خانواده سینما گفت: جشنواره از یازده بهمن ماه با برگزاری افتتاحیه در تالار وحدت آغاز به کار خواهد کرد،از دوازدهم بهمن ماه هم به طور همزمان در ۱۲ سینمای مردمی در شهر تهران،شهرستان‌ها،و به یاد شهدای هسته ای در دو سایت غنی سازی نطنز و فردو به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

وی افزود:در این دوره جشنواره،۱۵ فیلم در بخش نگاه نو،۲۵ فیلم در بخش سودای سیمرغ،۹ فیلم در بخش خارج از مسابقه و ۱۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل حضور خواهند داشت.همچنین جشنواره پذیرای ۱۹۳ مهمان خارجی از ۴۲ کشور جهان است،به علاوه ۴۰ مهمان دیگر در کنفرانس هالیوودیسم شرکت خواهند کرد و ۳ هیئت عالی رتبه از کشور های چین،لهستان و روسیه در این دوره جشنواره خضور خواهند داشت.
وی ادامه داد:همچنین ۱۱۰ کمپانی در ۷۵ غرفه در بازار فیلم فجر حضور خواهند داشت.شانزدهم بهمن ماه اختتامیه بخش بین‌الملل و ۲۲ بهمن ماه اختتامیه اصلی جشنواره فجر خواهد بود.

عباسیان استقبال از پیش فروش بلیط‌های جشنواره فجر را بسیار چشمگیر توصیف کرد و افزود:با اتمام بلیط‌های پیش فروش تصمیم گرفته شد که ظرفیت پیش فروش بلیط‌های افزایش یاد تا افراد بیشتری از مزایای بلیط‌های پیش فروخته شده استفاده کنند.

وی در مورد امکانات فنی جشنواره گفت:کلیه مراحل فنی جشنواره در مورد پخش دیجیتال فیلم‌های در حال انجام است،کلیه وسایل خریداری شده و در حال نصب در سینماهای جشنواره است.

وی ادامه داد:اتفاق خوبی که امسال در بخش مستند افتاده عدم همزمانی نمایش فیلم‌های بخش مستند با بخش نگاه نو و مسابقه سینمای ایران است،هر فیلم مستند در ۲ سانس در سالن‌های جنبی برج میلاد به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فجر از آمادگی کامل برگزار کنندگان برای برگزاری جشنواره خبر داد و افزود:امکانات ارتباطی و کافی نت در سینمای رسانه کاملا محیا شده،ایاب ذهاب اصحاب رسانه هم به خوبی انجام خواهد شد.

وی افزود:۱۱۰ خبرنگار خارجی و ۳۰ شبکه رادیو و تلویزیونی به طور مستقیم اخبار جشنواره را منعکس خواهند کرد.

وی ادامه داد:فیلم هایی از میشاییل هانکه و رومان پولانسکی و چند کارگردان مطرح دیگر در کلاس جهانی در این دوره جشنواره به نمایش در خواهد آمد.برای اولین بار کتاب مرور خاطرات ۳۰ دوره جشنواره فجر در ۸۰۰ صفحه منتشر خواهد شد،به علاوه بولتن جشنواره توسط تیمی حرفه‌ای در ده شماره به چاپ خواهد رسید،همچنین کاتالوگ و مینی کاتالوگ جشنواره هم آماده شده است.

وی همچنین از بهره گیری از سیستمی جدید به نام پی آرت جهت رصد و پالایش اخبار جشنواره بر روی گوشی‌های تلفن همراه خبر داد.

در ادامه برنامه،از تندیش جدید جشنواره فجر که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده بود رونمایی شد،حقیقی در مورد تندیس جدید جشنواره گفت:طراحی این تندیس از حدود ده سال پیش آغاز شده بود و نمونه ای که امروز از آن رونمایی شد ساخت کشور چک است،وی از عدم وجود امکانات لازم برای تولید این تندیس در داخل ایران ابراز تاسف کرد.

در ادامه از پوستر اصلی جشنواره که طراحی آن را بیژن جناب بر عهده داشته رونمیی شد و پس از آن تیزر جشنواره که ساخت بهرام عظیمی بود نمایش داده شد.

عظیمی گفت:سعی کرده‌ام که در این تیزر المان‌های مربوط به جشنواره،تندیس،خلیج فارس،زمستان . انقلاب هویدا باشد،البته تیزر اصلی را روز افتتاحیه میبینید اما این تیزر که الان دیدید قبل از هر فیلم نمایش داده خواهد شد.

پس از رونمایی از تندیس جدید،پوستر و تیزر جشنواره عباسیان و عشیری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

Poster-fajr31 NeshastFajr_009 NeshastFajr_004 NeshastFajr_010