سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب
دشواری‌های بازی در یک درام تاریخی/

پوریا پورسرخ: «رستاخیز» کارگری من در بازیگری است

pooria-poorsorkh

بازیگر فیلم «رستاخیز» تاکید کرد حضور در جشنواره‌ای که بزرگان در آن رقابت می‌کنند برایش افتخار است.

بازیگر فیلم «رستاخیز» تاکید کرد حضور در جشنواره‌ای که بزرگان در آن رقابت می‌کنند برایش افتخار است.

پوریا پورسرخ درباره سختی های نقش خود در «رستاخیز» به سوره سینما گفت: ما بیشتر جاها بدون اینکه دست مان را به دهنه اسب بگیریم سواری می کردیم. چون یک دست باید سپر را می گرفت و دست دیگر شمشیر را. آقای درویش کارگردان فوق العاده سختگیری است. برای یک پلان بسته از یک بازیگر ما شاید چند روز وقت می‌گذاشتیم و اگر آن چیزی که دلخواه اوست محقق نمی‌شد، امکان نداشت ایشان عبور کند. خیلی بی تعارف می‌گویم که «رستاخیز» کارگری من بود.

وی افزود:  آقای درویش همه را سوای اینکه کارگردانی کرد، تعلیم هم داد. در آینده از آرش آصفی دیگر همبازی من زیاد خواهیم شنید. آقای درویش برای نقش های سپاه امام (ع) از چهره های نا آشنا استفاده کرد. برخی این کار را یک نقطه ضعف به حساب می آوردند، اما به نظر من عین شجاعت بود. زمانی بود که بازیگر می‌توانست با نقش های کوتاه وارد عرصه شود و کم کم خودش را نشان دهد و بالا بیاید، اما الان طوری شده که نقش های کوتاه چهار-پنج سکانسی را هم به بازیگران چهره می دهند.

بازیگر فیلم «روز سوم» ادامه داد: مگر تیم ملی فوتبال است که باید همه سرشناس و زبده باشند؟ من یادم می آید پوستر فیلمی را تماشا می کردم و دیدم چون برای عده ای از بازیگرها در عکس جا نبود، فقط سرشان را گذاشته بودند. پس بازیگرهای جوان کی بیایند؟ خیلی خوشحالم که این همه استعداد دارد از کلاس های بازیگری کشف می‌شود. خیلی از آنان در «رستاخیز» بازی کردند و به نظر من اکثرشان نمره قبولی دریافت کردند.

پورسرخ درباره سیمرغ جنشواره سی و دوم و احتمال برنده شدن خود توضیح داد: چه کسی است که بدش بیاید وقتی زحمت کشید، دیده شود؟ خیلی صادقانه می‌گویم که منتظر چنین اتفاقی هستم و تشویق شدن همیشه مرا خوشحال کرده است. سیمرغ باعث می‌شود به سمتی از بازیگری سوق داده شوم که بیشتر مشتاقش هستم و کمتر پیشنهاد می‌گیرم. همین که از جانب صاحب نظران و رسانه‌ای‌ها و منتقدان بازخوردهای خوب گرفته‌ام، بسیار خوشحالم.

بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: اگر از من و  تلاشی که برای حضوری متفاوت در سینمای ایران داشته‌ام تقدیر شود خوشحال خواهم شد، اگر این اتفاق نیفتد چه چیز بهتر از اینکه بازی من در جشنواره‌ای دیده شده که بزرگان این سینما در آن حضور دارند. کسانی که باید سال‌های زیادی صبر کنی تا فیلمی از آنها ببینی. از خانم بنی‌اعتماد تا آقای درویش، کمال تبریزی، بهروز افخمی و کیومرث پوراحمد و … . این بیشتر به یک رویا شبیه است.

پوریا پورسرخ امسال با «رستاخیز»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» و «لامپ صد» در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>