سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
سابقه کارگردان در انتخابم مهم است/

نازنین بیاتی: نمی‌خواستم دختر «دربند» زندانی‌ام کند

Nazanin bayati

نازنین بیاتی تاکید کرد دوست ندارد در قالب شخصیتی که در «دربند» دیده شده، باقی بماند.

نازنین بیاتی تاکید کرد دوست ندارد در قالب شخصیتی که در «دربند» دیده شده، باقی بماند.

بیاتی که امسال با سه فیلم در جشنواره فجر حضور دارد، به سوره سینما گفت: این پرکاری خواسته من نبود. می‌توانم بگویم خودش پیش آمد. چیزی که باعث می شد این فیلمنامه ها را بپذیرم، تفاوت آنها با «دربند» بود. سوابق آدم ها هم اهمیت زیادی داشت. ابدا دوست نداشتم تکراری بازی کنم. اگر در قالب «دربند» باقی می ماندم، همه می گفتند تنها همین نقش را می تواند بازی کند. دوست داشتم خودم را در کارهای دیگر محک بزنم.

وی افزود: اسم کاراکتر من در «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» که بسیار به موفقیت آن امید دارم، ریحان است. این فیلم داستان جذابی داشت و نمی شد نپذیری. من آقای ابراهیمیان را نمی‌شناختم و تنها چیزی که مرا به همکاری با او ترغیب کرد، داستان درست فیلمنامه بود که می‌دانستم قابلیت روایت سینمایی دارند. این روزها همه فیلم های جشنواره را دنبال کرده ام. «با دیگران» و «ناخواسته» را دوست داشتم. امسال فیلم های خوب کم داریم و فیلم های متوسط بیشترند.

این بازیگر جوان که نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره سی و یکم شد درباره دریافت سیمرغ بلورین گفت: با اینکه سال گذشته دیده شدن جشنواره ای را تجربه کردم، اما دوست دارم امسال هم نامزد بشوم یا جایزه ببرم. این توجه‌ها همیشه برایم مهم است. هیچ وقت اجازه نمی‌دهم مشغول شدن به بازیگری ، مرا از طراحی صحنه باز دارد. در یک سری تیزرهای تبلیغاتی این شاخه از هنر را هم دنبال می‌کنم.

بازیگر «دربند» درباره احتمال دیده شدن زحمت خود گفت: پیش بینی خاصی برای سال آینده ندارم. همه چیز به شرایط و حالم بستگی دارد، اما می دانم که سوابق کارگردان برایم مهم تر خواهد شد. امسال هم به همین شکل بود. یعنی تنها آقای ابراهیمیان بود که کارنامه‌ای سینمایی از ایشان وجود نداشت. آقای حامد محمدی نویسنده فیلم‌های خوبی بود که احتمال می‌دادم در کارگردانی هم موفق باشد.

نازنین بیاتی امسال با فیلم‌های سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» و «مردن به وقت شهریور» در جشنواره فجر حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>