سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۵:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
توسط سفیر استرالیا در ایران/

جایزه‌ آسیاپاسیفیک به «حوض نقاشی» اهدا شد

Hozenaghashi-unesco

سفیر استرالیا در ایران جایزه‌ آسیاپاسیفیک اسکرین را به منوچهر محمدی تهیه‌کننده «حوض نقاشی» اهدا کرد.

سفیر استرالیا در ایران جایزه‌ «آسیاپاسیفیک اسکرین» را به منوچهر محمدی تهیه‌کننده «حوض نقاشی» اهدا کرد.

سوره سینما – پال‌ فولی سفیر استرالیا در ایران عصر دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در یک جمع صمیمانه در اقامتگاهش در ایران و با حضور تعدادی از فیلمسازان ایرانی از عوامل سازنده «حوض نقاشی» تقدیر کرد. در بخشی از این مراسم که با حضور سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره، مازیار میری کارگردان، نگار جواهریان بازیگر، حامد محمدی نویسنده فیلمنامه، محمد آلادپوش فیلمبردار و منوچهر محمدی تهیه کننده «حوض نقاشی» برگزار شد جایزه آسیا پاسیفیک به سازندگان این فیلم اهدا شد. سفیر استرالیا در ایران در این مراسم ضمن ستایش از سینمای ایران از سازندگان فیلم انسانی «حوض نقاشی» قدردانی کرد.

ایسنا نوشت: پال فولی سفیر استرالیا در ایران در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: این فیلم را دو سال قبل تماشا کرده‌ام و از آن لذت بردم. روح تهران را در فیلم «حوض نقاشی» می‌بینیم. فیلم‌های ایران در دنیا شناخته شده هستند و امکان همکاری میان ایران و استرالیا برای ساخت فیلم هم وجود دارد.او همچنین با بیان اینکه بسیاری از فیلم‌های ساخت استرالیا در هالیوود به نمایش درآمده‌اند،گفت: برای بسیاری از کارگردان‌ها وقتی موقعیتی پیش می‌آید به سمت هالیوود می‌روند چون آنجا صنعت پول‌ساز است.

Hoz-Australia-(1)

سفیر استرالیا در بخش دیگری از سخنانش، مطرح کرد: جایزه آسیا پاسیفیک به عنوان معتبرترین جایزه در آسیا شناخته می‌شود و مقر آن در یکی از شهرهای اصلی استرالیا با فرهنگ برجسته و شناخته شده، است. از سال ۲۰۰۷ بیش از ۱۴۰۰ فیلم در این جشنواره شرکت کردند و این جشنواره بیشتر از آنکه بر تفریح متمرکز باشد، می‌تواند مورد استفاده در حوزه‌های مختلف قرار گیرد.  در سال‌های اخیر فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی بیش از ۱۱ جایزه این جشنواره را دریافت کرده‌اند، در سال ۲۰۱۳ فیلم «حوض نقاشی» معتبرترین جایزه این جشنواره را که جایزه یونسکو بود ثبت کرد. البته خیلی سخت نیست که بگوییم چرا این فیلم داوران را تحت تاثیر قرار داد. امروز این افتخار را دارم که از طرف جایزه آسیا پاسیفیک، این جایزه را به عوامل فیلم تقدیم کنم آن هم جایزه‌ای که یک اثر هنری از هنر و استعداد شیشه‌گران استرالیایی‌ است.او سپس این جایزه را به منوچهر محمدی تقدیم کرد که البته او هم جایزه را به مازیار میری کارگردان «حوض نقاشی» اهدا کرد.

پس از آن سفیر استرالیا هدایا و دسته گل‌هایی را به سهیل جهان بیگلری، منوچهر محمدی‌، مازیار میری‌، حامد محمدی‌، محمد آلادپوش و نگار جواهریان دست‌اندرکاران «حوض نقاشی» تقدیم کرد. نشان یونسکو هم به نگار جواهریان اهداء شد. علاوه بر این از  محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری و سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره تقدیر شد.

Hoz-Australia-(2)

منوچهر محمدی با اشاره به بازی فوق العاده نگار جواهریان و شهاب حسینی در «حوض نقاشی» و تشکر از همه عوامل فیلم و حوزه هنری در تهیه‌ این اثر گفت: درک پیام عاشقانه این فیلم توسط دوستان ما در خارج از ایران اتفاق خجسته‌ای است. کسب جایزه یونسکو برایم افتخار بزرگی است چون از بزرگترین نهاد علمی چنین جایزه‌ای دریافت شده است که آن را به نویسنده فیلم حامد محمدی تقدیم می‌کنم. امیدوارم سفرای سایر کشورهای دیگر هم همانند سفیر استرالیا به وجه فرهنگی و صلح دوستی ایران توجه کنند. او تندیس آسیا پاسیفیک را به مازیار میری کارگردان «حوض نقاشی» تقدیم کرد.

 در این مراسم بر تیت رئیس و سرپرست یونسکو در ایران، کمال تبریزی، محمدمهدی عسگرپور، همایون اسعدیان و… حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>