سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب

تئاتر می تواند بستر پرداختن به مسائل دینی باشد/ به خاطر تئاتر دستگیر شدم

khamooshi

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تئاتر را زمینه ای برای معرفی مضامین دینی دانست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تئاتر را زمینه ای برای معرفی مضامین دینی دانست.
سوره سینما- حجت الاسلام مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از مجموعه ۳۰ جلدی «نمایشنامه های آسان» با ابراز امیدواری از اینکه آموزش و پرورش در مسیر تئاتر گام بردارد، گفت: توقع دارم مضمون های دینی، اخلاقی و انقلابی در تئاتر در نظر گرفته شود چون این مضامین می توانند در مجموعه تئاتری ما گل کنند و پیش بروند.

حجت الاسلام مهدی خاموشی در مراسم رونمایی مجموعه ۳۰ جلدی «نمایشنامه های آسان» نوشته حسن دولت آبادی گفت: در باب علم گفته اند که باید اتحاد بین عالم و معلوم صورت بگیرد و گرنه علم نیست. علت نفوذ سینما و فیلم و برتر از اینها تئاتر نیز همین است که شخص به صورت ملموس با آنچه که می بیند احساس اتحاد می کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: من در سال های قبل از انقلاب اسلامی تئاتری بودم و حتی به خاطر بازی در یک تئاتر دستگیر شدم. در سالهای بعد از انقلاب اسلامی نیز کارگردانی و بازیگری تئاتر را ادامه دادم و می دانم که تئاتر هنر موثری است.

وی با بیان اینکه حمایت از تئاتر کودک و نوجوان و بزرگسال را وظیفه حوزه هنری می دانم، افزود: وظیفه ذاتی حوزه هنری حمایت از تئاتر است؛ تئاتر می تواند حتی در مسجد و اردوهای فرهنگی تاثیر بالایی داشته باشد و امیدوارم که آموزش و پرورش هم در مسیر تئاتر گام هایی بردارد.

حجت الاسلام خاموشی به مضامین تئاتر اشاره و اظهار کرد: توقع دارم مضمون های دینی، اخلاقی و انقلابی در تئاتر در نظر گرفته شود. این مضامین می توانند در مجموعه تئاتری ما گل کند و پیش برود، بر پدیده انقلاب نباید گرد تاریخی بنشیند تا نگاهی اسطوره ای به آن شود. در شورای سیاست گذاری مان توجه به مضامین سبک زندگی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را مقرر کرده ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>