سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب
مهران رجبی:

«معراجی‌ها» با تدوین در اکران عمومی بهتر می‌شود

rajabi-merajiha

مهران رجبی از بازیگرانی است که همکاری مداوم خود را با مسعود ده نمکی حفظ کرده و این روزها با «معراجی‌ها» به سینما برگشته است.

مهران رجبی از بازیگرانی است که همکاری مداوم خود را با مسعود ده نمکی حفظ کرده و این روزها با «معراجی‌ها» به سینما برگشته است.

مهران رجبی در رابطه با اکران آخرین کار و همکاری با ده نمکی به سوره سینما گفت: فیلم های ده نمکی از جنبه مردمی حائز اهمیت است. این کارگردان رشادت ها ، دلاوری ها و حتی بطن زندگی مردم را با درونمایه طنز طوری به تصویر می کشد که مردم دوست دارند. شاید آثار این کارگردان به لحاظ فنی ، نقادی و رسانه ای جای بحث داشته باشد اما از لحاظ جذب مخاطب قابل اهمیت است.

رجبی فیلم های جشنواره امسال را چندان مردم پسند ندانست و گفت: خیلی از فیلم های امسال به یکبار دیدن هم نمی ارزیدند . نه اینکه فقط مردم دوست نداشتند . امسال فیلم هایی بودند که نه قشر روشنفکر نه مذهبی نه مردمی و … توجهی به آنها نشان ندادند و انگار کارگردان فقط برای دل خودش فیلم ساخت. با توجه به این وضعیت باید به سینمادارانی که فیلم اکران نمی کنند حق داد بلکه انگیزه باشد برای تجدید نظر فیلمسازان در نگارش فیلمنامه و کارگردانی.

وی به حاشیه های جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال سطح کیفی فیلمها حتی از سال های پیش هم ضعیف تر بود. من خودم خیلی از فیلم ها را ندیدم اما با توجه به یک سری حاشیه ها به نظرم آمد فیلم «شیار۱۴۳» ، «چ» و «خانه پدری» فیلم های خوبی باشند. شاید اگر خودم آنها را ببینم نظرم نسبت به آنها تغییر کند. اما به طور کل فیلم های امسال دلی بود و فیلم دلی به درد هر دلی نمی خورد.

بازیگر «خانه پدری» افزود: با توجه به اتفاقات تلخی که برای «معراجی‌ها» افتاد این حاشیه ها دامن این فیلم را هم گرفت و باتوجه به زحمات زیادی که همه عوامل برای فیلم کشیده بودند آنطور که باید ، از کار در نیامد. قطعا جا داشت کار هدفمندتر می شد. داستان از جایی به بعد رها شد و تکلیف برخی نقش ها نامشخص باقی ماند. از آنجا که تا جشنواره فرصت کافی برای رفع این اشکالات وجود نداشت فیلم شتابزده اکران شد اما برای اکران عمومی قطعا با تدوین و اضافه کردن برخی صحنه ها و حذف برخی سکانس های غیر ضروری خروجی بهتری خواهیم داشت.

بازیگر «معراجی‌ها» به سریال شدن این فیلم اشاره کرد و افزود: به خاطر شرایط موجود فیلم تا حدی شعاری شده بود و فرصت برای پرداخت نبود اما قطعا زمانی که سریال شود جای کار زیادی خواهد داشت. البته این را هم باید در نظر بگیریم که برند نام این کارگردان نمی‌گذارد تاثیر منفی روی اکران بگذارد. این فیلم اگرچه بار طنز کمتری نسبت به کارهای سابق ده نمکی دارد اما همیشه هم لازم نیست بخندیم. من نوید می دهم اگر دخل و تصرف خوبی صورت گیرد اکران عمومی مورد پسند مردم خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>