سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

محمدی: مردم از جشنواره‌ها مهمتر هستند/ تمایل به اکران نوروزی «فرشته‌ها با هم می‌آیند»

fereshte-ha

کارگردان فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» تاکید کرد جلب نظر مردم برایش بیش از جایزه هر جشنواره‌ای اهمیت دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» تاکید کرد جلب نظر مردم برایش بیش از جایزه هر جشنواره‌ای اهمیت دارد.

حامد محمدی بعد از تجربه موفق نگارش فیلمنامه‌های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» این بار در مقام کارگردان اولین فیلم خود را در جشنواره فیلم فجر ارائه کرد. این کارگردان بعد از جشنواره با حواشی زیادی روبرو شد. محمدی به سوره سینما گفت: خوشبختانه بازخورد مردم خوب بود و اگرچه نمی توان نظر کلی داد اما خوشحالم که فیلم در جشنواره مخاطب داشت و همین که مردم تا آخر فیلم نشستند و واکنش تمسخر آمیز نداشتند، یعنی فیلم مورد قبول مردم بود. در شهرستان‌هایی که کنار مردم شاهد اکران «فرشته ها با هم می‌آیند» بودم هم همینطور بود.

وی افزود: هر فیلم را باید در مقیاس و حد و اندازه خودش سنجید قطعا اگر این فیلم پر ستاره و با شرایط بهتری ساخته می‌شد مخاطبینش بیش از این بود اما فرصت خیلی کمی داشتیم و سعی کردیم یک فیلم جمع و جور و باب دل مردم بسازیم. فیلمی که فارغ از رنگ و لعاب های دور از ذهن هدفش ارتباط با مردم باشد.اگر چه این فیلم در جشنواره مورد بی مهری هیات انتخاب، هیات داوران و مسولان قرار گرفت اما من از همان زمان ساخت فیلم نه به جشنواره فکر می‌کردم نه جایزه. آنچه که برایم اهمیت داشت نظر مردم بود.

این نویسنده و کارگردان اضافه کرد: قطعا بهترین زمانی که برای اکران فیلم می‌توان در نظر گرفت عید است و ما هم دوست داریم زمانی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اکران شود که مردم فرصت دیدن آن را داشته باشند. این فیلم در اکران نوروزی و در میان سایر آثاری که برای نوروز ۹۳ روی پرده می‌روند، حرفی برای گفتن دارد.

محمدی در رابطه با فضای فیلم خود توضیح داد: من انسان امیدواری هستم و هیچ وقت حتی در سخت ترین شرایط نگاه تیره ای به دنیای اطراف نداشتم، همین خصیصه شخصی در فیلم‌هایم هم قابل مشاهده است. هیچ وقت نمی‌خواهم فیلم ناامید کننده و تلخ بسازم. ما به امید زنده‌ایم. اگر در پرداخت به آنچه هدفم بوده در این فیلم کوتاهی شده به خاطر زمان محدودی بود که برای رساندن فیلم به جشنواره داشتیم اما همه عوامل تمام تلاششان ارائه فیلمی آبرومند، قابل دفاع و باب طبع مردم بوده است.

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» محصول حوزه هنری با بازی جواد عزتی، نازنین بیاتی، رضا ناجی و الهام کردا در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>