سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب

شاید «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به نوروز ۹۳ نرسد/ مجموعه اپیزودیک کرامتی کلید می‌خورد

masood-keramati

مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی آخر این هفته کلید می‌خورد.

مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی آخر این هفته کلید می‌خورد.

کرامتی به سوره سینما گفت: تا اواخر این هفته سریال «یادداشت‌های یک زن خانه دار» را کلید می‌زنیم و امیدوارم بتوانیم چند قسمت اول را برای پخش در ایام نوروز آماده کنیم. این مجموعه به شکل اپیزودیک تولید می‌شود و هر قسمت قصه جداگانه دارد، اما کاراکترها از یک داستان به داستان دیگر منتقل می شوند. این اپیزودیک بودن ویژگی خاص نیست و بیشتر به نوع سریال بر می‌گردد و البته کار ما را به عنوان تیم سازنده سخت تر می‌کند، ما مجبوریم به هر قسمت به مثابه یک فیلم سینمایی نگاه کنیم که باید قصه خود را در همان زمان کوتاه مطرح کند، گره افکنی و اوج و فرود و گره گشایی داشته باشد و مخاطب را حفظ کند. سایر سریال ها به سبب پیوستگی روایتی با چنین مسائلی رو به رو نیستند. ما باید تلاش کنیم هر قسمت جذابیت خود را داشته باشد. این امر مهم مستلزم آن است که آدم‌های قصه در قالب یک کاراکتر درست معرفی شده باشند و بازیگرها هم به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

وی درباره داستان اصلی مجموعه اضافه کرد: شاید آن چیزی که درباره محور اصلی داستان در رسانه ها منتشر شده، همه آن چیزی نباشد که ما دستمایه قرار داده ایم. یعنی درباره قهرمان قصه مان باید بگویم او یک زن با سواد مثل اکثریت زنان شهرنشین است که تحصیلات دانشگاهی در زمینه روان شناسی دارد، اما فرصت کار کردن او در بیرون از منزل فراهم نشده است. این خانم تصمیم می‌گیرد یک وبلاگ درست کند و ناگفته هایی را که فکر می کند به درد مردم می‌خورد در آن منتشر کند. اینکه این حرف ها تا چه حد برای کاربران اینترنتی صفحه اش مفید باشند، چیزی است که بیننده باید خودش قسمت به قسمت کشف کند. شاید آن موقع دیگر این سوال به ذهن کسی خطور نکند که ما برای پرداخت به این شخصیت و داستان‌هایش تا چه حد به مشاوره گرفتن از یک متخصص روان شناس نیاز داشته‌ایم. با توجه به این توصیف کلیات کار کمی هم به طنز تنه می‌زند و من امیدوارم بتوانم موقعیت‌های این چنینی آن را  به خوبی در بیاورم.

مسعود کرامتی تجربه کارگردانی یک فیلم اپیزودی را در کارنامه دارد. او درباره «گنجشکک اشی مشی» توضیح داد: نمایش اول این فیلم در اصفهان بود و بعد هم آن را به جشنواره فیلم فجر بردیم. معمولا وقتی مهر کودک و نوجوان به فیلمی می‌خورد، نوع برخورد با آن عوض می‌شود و در یک کلام به درستی جدی گرفته نمی‌شود. با این حال در جریان نمایش جشنواره‌ای فیلم بازخوردهای خوبی را شاهد بودیم و آن سوت و کف زدن‌های اعتراضی مرسوم خدا را شکر برای ما اتفاق نیفتاد.

مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه دار» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و کارگردانی مسعود کرامتی، درباره یک زن خانه دار است با تحصیلات روان شناسی که تلاش دارد دانسته های خود را به دیگران منتقل کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>