سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

این پروژه به فرجام می‌رسد؟/ مذاکره با آیشواریا رای بعد از تعطیلات نوروزی

hasan-dadkhah

مذاکره با آیشواریا رای برای حضور در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور به بعد از نوروز ۹۳ موکول شد.

مذاکره با آیشواریا رای برای حضور در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور به بعد از نوروز ۹۳ موکول شد.

حسن دادخواه تهیه کننده «سلام بمبئی» به خبرنگار سوره سینما گفت:  این پیشنهاد همکاری ابتدا از طرف آقای مهرا مطرح شد  و ما هم از آن استقبال کردیم. طی جلسات مختلفی که با این تهیه کننده داشتیم قرار شد با بازی آیشواریا رای و دو بازیگر فرانسوی داستان عاشقانه هندی – ایرانی را که از نظر مضمون به سینمای هند نزدیکتر است را به تصویر بکشیم. در نظر داشته باشیم با توجه به کارنامه‌ای که از فیلم های هندی در دست داریم فیلم ما هم قطعا پر بازیگر و دارای صحنه های شلوغ خواهد بود. این قصه با توجه به مختصاتی که دارد باید اول از سوی مسئولان سینمایی ایران مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت بلامانع بودن وارد پیش‌تولید شویم، هرچند که از نظر قانونی محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

در سال‌های اخیر نام بازیگران نامی خارجی زیادی در رسانه های ایرانی برای حضور در فیلم های داخلی شنیده شد، اما به نتیجه نرسید دادخواه در رابطه با حضور حتمی آیشواریا رای در این فیلم توضیح داد: تمام تلاش مان این است که این بازیگر را در فیلم داشته باشیم در این رابطه تهیه کننده هندی صحبت های اولیه را با وی انجام داده و این خانم هم موافقت خود را اعلام کرده، اما آقای مهرا شرایطی را از سوی خانم آیشواریا مطرح کرد که لازم به دقت نظر بیشتر است. این بازیگر با توجه به مقیاسی که سینمای هالیوود می‌پسندد موسیقی و آواز را از شرایط لازم بازی خود می‌داند و درصورت فراهم شدن چنین شرایطی بازی در این فیلم را قبول خواهد کرد. ما طی بررسی‌هایمان با توجه به اینکه ۹۰ درصد کار در هند فیلمبرداری می‌شود و فیلم برای اکران جهانی در نظر گرفته شده، به این نتیجه رسیدیم می‌شود این صحنه ها ضبط شده و تنها در اکران جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با حضور محمدرضا گلزار در نقش مقابل آیشواریا رای توضیح داد: اخباری که در این رابطه منتشر شده صحت ندارد ما هیچ مذاکره ای با ایشان انجام ندادیم و فقط آقای گلزار به عنوان یک گزینه مد نظر ماست. بعد از تعطیلات نوروز طبق هماهنگی‌های انجام شده با آیشواریا رای جلسه خواهیم داشت و بعد از تصویب حضور وی به بازیگر ایرانی فکر خواهیم کرد.

دادخواه گفت: اگر به خاطر شرایطی که این بازیگر هندی در نظر دارد به توافق نرسیدیم بازیگر هندی دیگری را جایگزین خواهیم کرد، اما به هر حال تولید متوقف نخواهد شد. ما برای پیشبرد این پروژه با مرتضی محمدی تهیه‌کننده ایرانی، فرانسوی وارد مذاکره شدیم و قرار است دو بازیگر مرد فرانسوی هم در این فیلم حضور داشته باشند.

این تهیه‌کننده که فیلم سینمایی « آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» را آماده اکران دارد در این رابطه گفت: در تلاشیم اگر این فیلم به اکران نوروز نرسید در نیمه دوم عید نوبت نمایش بگیریم.