سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

نیمی از فیلمبرداری «آتش بس ۲» تمام شد/ دنباله‌های «آتش بس» در راه است

nik-bin

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش بس ۲» از پایان نیمی از فیلمبرداری این فیلم خبر داد.

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش بس ۲» از پایان نیمی از فیلمبرداری این فیلم خبر داد.

محمد نیکبین تهیه کننده این فیلم به خبرنگار سوره سینما گفت: ۵۰ درصد از فیلمبرداری پیش رفته و فیلمبرداری در لوکیشن‌های داخلی به پایان رسیده است. مثل اکثر کارهایی که تا به حال انجام دادیم یک لوکیشن ثابت در منطقه فرمانیه داشتیم و علاوه بر آن ۱۰ مکان دیگر برای فیلمبرداری مد نظر داریم.

وی در رابطه با انتخاب پژمان جمشیدی برای بازی در کنار ستاره‌های سینما گفت: برای این نقش به دنبال بازیگری بودیم که هم از نظر ظاهر و ویژگی‌های بازیگری توانایی‌ ایفای این نقش را داشته باشد. با توجه به بازی‌هایی که اخیرا از پژمان جمشیدی دیدیم، وی بهترین گزینه برای این نقش بود.

تهیه‌کننده فیلم «سوپراستار» درباره «آتش بس ۲» گفت: از ابتدای کار ۵ فیلمنامه با محور روانشناسی زندگی زناشویی داشتیم که تصمیم گرفتیم هر کدام را به نوبت به یک فیلم سینمایی تبدیل کنیم. این فیلمنامه ها هر کدام روی بخشی از زندگی مشترک تمرکز دارد و مسایلی که اکثر ما با آن روبرو هستیم را به چالش می‌کشد.«آتش بس ۱» مساله کودک درون را مطرح کرد و اینکه جوانان اوایل ازدواج با چه مسایل و مشکلاتی روبرو هستند. در فیلمنامه «آتش بس ۲» بحث اصلی در مورد طلاق است . پس از شروع یک زندگی مشترک قدم بعدی چگونه نگه داشتن و مواظبت از زندگی است که متاسفانه در کشور ما به خاطر نبود نگرش صحیح خیلی زود بحث طلاق مطرح می‌شود و دیگر مثل سابق ترسی از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: دیالوگ‌هایی که بین این زوج رد و بدل می‌شود در جزییات به مسایلی اشاره می کند که قطعا به کمک زوج‌ها می‌آید. این فیلم سعی دارد معضلاتی را مطرح کرد که معمولا با راه‌های ساده قابل حل است اما چون تمرکز روی آن کم است تفاهم اولیه جای خود را به روابط پیچیده ای می‌دهد که معمولا به طلاق منجر می شود. آمار طلاق در ایران بالا رفته و این در روابط بین جوانان تاثیر مثبت ندارد. ما سعی کردیم از طریق سینما نگاه جامعه به این مساله را تغییر دهیم. در سینما برای بیان مشکلات اجتماعی روش‌های مختلفی وجود دارد . واکنشی که «آتش بس» در جامعه ایجاد کرد ما را برای ادامه ساخت ادامه آن ترغیب کرد.

تهیه کننده فیلم پرفروش «آتش بس ۱» در رابطه با وقفه چندساله ای که در تولید بخش دوم فیلم پیش آمد گفت: ما دغدغه زمان نداشتیم. مسایل دیگری مطرح بود که با توجه به آنها تصمیم گرفتیم قسمت دوم را حالا کلید بزنیم. قطعا در ادامه کار فیلمنامه‌های سه و چهار و پنج هم ساخته خواهد شد. فیلمنامه ها نوشته شده ولی به شکل ۱۰۰ درصد در زمان تولید به آن خواهیم پرداخت.

نیکبین در رابطه با مضمون این فیلم‌ها گفت: قرار است در هر قسمت بخشی از مسایل و دغدغه های خانوادگی، اجتماعی مطرح شود و روند زندگی در طول زمان تصویر شود بعد از ازدواج و چگونگی نگهداری از زندگی مساله بچه دار شدن و … پیش می‌آید که بازیگران در قسمت های بعد باتوجه به محتوای فیلمنامه رنج سنی‌شان بالاتر خواهد رفت.

بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین‌ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان بازیگران این فیلم هستند. عوامل فیلم «آتش بس ۲ » عبارتند از کارگردان : تهمینه میلانی، تهیه‌کننده:محمد نیکبین، مدیرتولید: محمد صادق آذین، مدیرفیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرصدابرداری: اسحاق خانزادی، طراح گریم : جلال‌الدین معیریان، طراح صحنه و لباس: آزیتا میلانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: عباس خواجه‌وند، منشی‌صحنه: الهام راد،اجرای گریم بانوان: میشا جودت، اجرای گریم آقایان: شهرام توانا، مدیر تدارکات: امیر یمینی.