سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
یک سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان/

حجت‌الاسلام خاموشی: حوزه هنری خود را مخاطب اصلی فرمایشات رهبری می‌داند

khamooshi

حجت الاسلام مهدی خاموشی گفت: حوزه هنری نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی است لذا خود را مخاطب اصلی فرموده مقام معظم رهبری می داند.

حجت الاسلام مهدی خاموشی گفت: حوزه هنری نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی است لذا خود را مخاطب اصلی فرموده مقام معظم رهبری می داند.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: حجت الاسلام مهدی خاموشی در مراسم جشن یک سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: یکی از آرزوهای من این بود که به حوزه کودک و نوجوان به صورت تخصصی پرداخته شود و گزارشی که از حوزه کودک و نوجوان ارائه شد بخشی از آرزوهای ما را تحقق بخشید.  در زمینه تولید کالاهای فرهنگی اعم از تولید انیمیشن، کتاب و … طرح های خوبی شکل گرفته است، امیدوارم بتوانیم در این مسیر موثرتر و با جغرفیای توسعه یافته تری حرکت کنیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی به تولید کالاهای فرهنگی، عروسکی، تولید بازی ها و تولیدات متنوع دیگری در زمینه ادبیات، رمان و فیلم نامه اشاره فرمودند و حوزه هنری خود را مخاطب اصلی این فرمایشات می داند.

خاموشی با بیان اینکه حوزه هنری نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی است و لذا خود را مخاطب اصلی فرموده مقام معظم رهبری می داند تصریح کرد: ما ادعای بی نقصی در کارهایمان نداریم ولی آرزو می کنیم که از نقص هایمان کم کنیم و بر کمالش بیفزاییم.
این مقام مسئول به تولید شکرستان اشاره و اظهار کرد: کاش جلسه ای مجزا تشکیل شود تا روند تولید شکرستان از ابتدا تا انتها بررسی شود، در این جلسه باید دید که چرا این مجموعه مورد استقبال عمومی قرار گرفته و صدا و سیما چه نقشی در این زمینه داشته است. از طرفی باید پسینه تولید این مجموعه نیز بررسی شود و در خصوص کارهایی که در این زمینه انجام نشده نیز فکرهایی کرد.  تمام این تولیدات می توانند یک بسته فرهنگی به جامعه ارائه کنند و ما نیز خود را موظف می دانیم که در مسیر تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی با نگاه سبک زندگی منطبق بر داده های دینی خود حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما میراث عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داریم اظهار داشت: باید این میراث را پاس بداریم و به نشر آن کمک کنیم. حجت الاسلام خاموشی با نقل روایتی از روزنامه کیهان مبنی بر تشریح شهادت نوجوان ۱۱ ساله ای در دفاع از خانواده خود، گفت: دفاع ارزش تقدیس دارد؛ نسل ما باید مسئولیت پذیری، تدین، انقلاب اسلامی و آرمان های بزرگانی همچون امیر حسین فردی را پیش ببرد و به نسل بعدی نیز انتقال دهد.  ما ضرورت داستان های تخیلی را نداریم، آنهایی که اسطوره ندارند تخیل را وارد می کنند اما می توانیم از اسطوره های خود بگوییم. حوزه هنری کودک و نوجوان رسالت سنگینی را بر عهده دارد که این رسالت را باید با زبان کودکان به آنان انتقال دهد.

در بخش دیگری از این مراسم توسط محسن مومنی شریف و حجت الاسلام خاموشی از مرحوم امیر حسین فردی مدیر پیشین مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و یکی از برجسته ترین داستان نویسان انقلاب اسلامی با حضور خانواده وی تجلیل کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>