سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
جایزه سینمای اخلاق برای «حق سکوت»/

برگزیدگان جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند

jashnvare100-3

اختتامیه نهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای عصر جمعه با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

اختتامیه نهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای عصر جمعه با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما – این جشنواره امسال با شعار سینمای اخلاق به مدت سه روز در ۹ استان فعال بود در آخرین شب میزبان هنرمندانی چون داریوش اسدزاده ، بهروز بقایی ، رضا میرکریمی، حبیب اسماعیلی و …. بود. در این مراسم هنرمند پیشکسوت سینمای ایران برای اهدای جایزه روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم در ۹۰ سالی که از عمرم می گذرد، ۷۰ سالش را در سینما گذرانده‌ام.

داریوش اسدزاده در ادامه سخنانش افزود: در طول این جشنواره با جوانان با انگیزه ای روبرو شدم که نشان دادند سینمای ایران آینده ای درخشان را پیش رو خواهد داشت. پیشرفتی که در جوانان این نسل هست قطعا سینمای ایران را سالیان سال با افتخار سرپا نگه خواهد داشت. نگرانی برای سینما در آینده از بین خواهد رفت با این جوانان آینده این هنر روشن است.

jashnvare100-4

 جوایز در بخش های مختلف به این ترتیب اهدا شد:

جایزه بخش اخلاق فیلم اولی های سال ۹۲

اولین بخش اهدای جوایز این مراسم با معرفی سینمای اخلاق به فیلم “حق سکوت” ساخته هادی نائیجی رسید. این کارگردان برای بهترین کارگردانی فیلم های اولی امسال با موضوع مربوطه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال را از آن خود کرد.

در ادامه لوح تقدیر، تندیس جشنواره  و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال به بهترین فیلمنامه نویسی فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به فیلم “فرشته ها با هم می آیند” به فیلمنامه حامد محمدی اهدا شد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر زن فیلم های اولی با موضوع سینمای اخلاق به نازنین بیاتی برای بازی در فیلم “فرشته ها با هم می آیند” اهدا شد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر  مرد فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به محمد جواد عزتی برای فیلم “فرشته ها با هم می آیند” اهدا شد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به حسام محمودی بازیگر مرد فیلم “حق سکوت” اهدا شد.

جوایز ویژه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی

این جایزه در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش داستانی فیلم صد ثانیه ای “درنگ” به کارگردانی سید محمد رضا خردمندان از تهران تعلق گرفت.

دیگر اثر برگزیده در بخش داستانی به فیلم صد ثانیه ای “کارنامه” به کارگردانی سید سعید راستی از تهران تعلق گرفت.

در بخش پویانمایی اثر برگزیده به فیلم “صدای جاده” به کارگردانی برزان رستمی از کردستان اهدا شد.

از دیگر فیلم های برگزیده در بخش پویانمایی اثر صد ثانیه ای “هویت” به کارگردانی امیر حسین نجیمی از اصفهان تعلق گرفت.

آخرین بخش از جوایز ویژه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در بخش مستند به فیلم “تشکر” به کارگردانی محمد پایدار از تهران تعلق گرفت.

بخش بین الملل نهمین جشنواره فیلم صد

لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مستند برگزیده “THE POINT OF MY VIEW” به کارگردانی کریتینا ریوتا از تایلند اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به انیمیشن “ONE WISH” به کارگردانی محمد عابدیان از افغانستان اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اثر برگزیده داستانی با نام “CONCERT FOR MAM” به کارگردانی بیاکن اگر از بلاروس اهدا شد.

در ادامه مراسم لوح تقدیر و تندیس جشنواره به وحید واحد مدیر موسسه فرهنگی “سین وست استرالیا” تقدیم شد.لوح تقدیر و تندیس جشنواره به “تاتی یانا میک شان” مدیر موسسه “سی پی ام” از بلاروس اهدا شد. لوح تقدیر و تندیس جشنواره به مدیر جشنواره کوتاه کوتاه از ژاپن اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش مستند

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حامد بقائیان از یزد برای ساخت فیلم “لحظه قطعی” اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به مهدی فلامرزی از فارس برای فیلم “شیر” اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش پویانمایی

دیپلم افتخار جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال به فیلم “کمک” به کارگردانی مهناز یزدانی از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به ساره شفیع پور از تهران برای فیلم “دختر و درخت” اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای بهترین فیلم پویانمایی به سید محمد رضا خردمندان از تهران برای فیلم “پدر” اهدا شد.

jashnvare100-2

  آثار برگزیده در بخش داستانی

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به محمد وحید عابدینی از قم برای فیلم “مثبت بینهایت” اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای فیلم “زندگی” به قاسم شیشه گری از تهران تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریال به فیلم “از جنس همسایگی” به کارگردانی جمیل عامل صادقی از خراسان رضوی اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی با مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم “با من حرف بزن” ساخته علیرضا احمدی از تهران اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش ویژه دبیر هنری

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به پیام شادنیا از بوشهر برای فیلم “سیمخانه” اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به نیما قپانوری از تهران برای فیلم داستانی “گذشت” تعلق گرفت.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سید علی سجادی از تهران برای فیلم “سیاست” اهدا شد.

جایزه بزرگ جشنواره

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره به مبلغ ۷۰ میلیون ریال به محمد باقر شاهین ور از تهران برای مستند “مالکیت” اهدا شد.

جایزه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

کلیه آثاری که در بخش های مستند، داستانی و پویانمایی و جایزه بزرگ جشنواره حائز دریافت جایزه شده اند از جایزه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای تولید فیلم کوتاه بعدی هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون ریال برخوردار خواهند شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف ، علی قربانی ، محمد علی طباطبایی نژاد، سهیل جهان بیگلری از بین مسئولان و جواد عزتی، هادی مقدم دوست، علی علایی، پرویز شیخ طادی، حسین محبوب، اکبر زنجانی،جلیل فرجاد، احمد نجفی، مهران رجبی ، محرم زینال زاده ، حامد محمدی و نظام الدین کیایی از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

در بخش میانی مراسم نیز علی زند وکیلی و کیکاوس مختاری نیز به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>