سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

یک فیلمساز و ۱۰ فیلمنامه آماده ساخت/ بازگشایی خانه سینما مهمترین رویداد سینمایی سال ۹۲

ali-royeen-tan

علی رویین‌تن مهمترین اتفاق سینمایی سال ۹۲ را بازگشایی خانه سینما عنوان کرد.

علی رویین‌تن مهمترین اتفاق سینمایی سال ۹۲ را بازگشایی خانه سینما عنوان کرد.

رویین تن به سوره سینما گفت: فعلا شرایط برای فلیمسازی ام مهیا نیست. به همین دلیل نزدیک به ۱۰ فیلمنامه آماده دارم که اگر در سال جدید بتوانم حتی یک مورد از آنها را تولید کنم، خوشحال خواهم بود. شغل اصلی من نویسندگی و کارگردانی است، اما اگر به امور دیگری مثل تهیه و دستیاری و … مشغول شوم، قطعا با رضایت قلبی خودم همراه بوده، هر چند که ایده آل من نباشد. در سالی که گذشت فیلم «بچه‌های خیابان» را به کارگردانی مرتضی محمدیان تهیه کنندگی کردم و امیدوارم امسال خودم موفق شوم پروژه ای را کارگردانی کنم. فعلا شرایط کاری مهیا نیست و ترجیح می دهم صبر کنم تا فیلمی بسازم که هم حرفی برای مردم داشته باشد و هم برای خودم ایجاد دردسر نکند.

وی در پاسخ به این سوال که سال ۹۲ را به لحاظ سینمایی چگونه ارزیابی می کند توضیح داد: بازگشایی خانه سینما اتفاق مهمی بود که در سال ۹۲ محقق شد. البته مشکلات سینما چیزی نیست که با بازگشایی خانه صنفی اش حل شود. الان حدود و صغور سینمای ایران مشخص نیست و کسی نمی داند به درستی چه کسی قانون گذار است. وقتی من یک پروانه ساخت می گیرم، نشانگر این موضوع نیست که فیلمنامه من بدون مشکل است. هر روز امکان دارد نهادی قد علم کند و همه چیزمان را به بهانه ای به باد بدهد. هر کس تعریف خود را از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و سینما دارد و من نمی‌دانم چه باید بکنم. تشتت شدید آراء چیزی است که سینما همیشه از آن رنج برده است.

رویین تن درباره سال کاری پیش رو بیان داشت: هنگامی که نمی‌گذارند کار کنی اگر گوشه منزل بنشینی بهتر است تا اینکه قدم در راهی بگذاری که به آن بی‌اعتقادی . تا امروز امور هر بخش از فیلمسازی را که بر عهده گرفتم آن را دوست داشتم و می‌خواستم مردم هم دوست داشته باشند. همه کارنامه مرا که مرور کنید، هیچ فیلمی نمی‌بینید که مردم آن را پس زده باشند. از «زمهریر» و «دلشکسته» گرفته تا «اشک سرما» که در آن بازی کردم.

علی رویین تن کارگردانی «زمهریر» و «دلشکسته» را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>