سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب
سینمای ایران و یک کوروش دیگر/

«کورش کبیر» سرمایه‌گذار خصوصی پیدا کرد/ فیلم تازه شیخ طادی در راه تولید

sheikh-tadi

پرویز شیخ طادی این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم جدید خود «کوروش کبیر» است.

پرویز شیخ طادی این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم جدید خود «کوروش کبیر» است.

شیخ طادی مدتی پیش با انتشار خبر ساخت فیلم سینمایی «کورش کبیر» خبرساز شده بود اما با توجه به شرایط حاکم آن زمان از ساخت فیلم منصرف شد. وی در این رابطه به خبرنگار سوره سینما گفت: این روزها مشغول نوشتن و تحقیق هستم. توانستیم برای «کورش کبیر» در بخش سرمایه گذاری با بخش خصوصی به نتیجه برسیم  اما برای عملی کردن پروژه نیازمند تهیه کننده داخلی و دولتی هستیم.

وی افزود: فعلا عجله ای برای آغاز تولید نداریم، صبر می‌کنیم تا رایزنی با مسئولان دولتی سر فرصت انجام شود تا در این فاصله وزارت ارشاد سروسامان بگیرد و به شرایط مطلوب نزدیک شود. آنچه در روند کار پیش آمد اینکه تحقیقات به عمل آمده نشان داد این پروژه در یک فیلم سینمایی قابل گنجایش نیست. با توجه به برآوردهایی که داشتیم احتمالا «کورش کبیر» را به صورت ۱۱ فیلم سینمایی در قالب یک مجموعه ارائه خواهیم داد.

در سال‌های اخیر چند فیلمساز ابراز تمایل کرده اند درباره شخصیت کوروش فیلم بسازند و این خبرها حاشیه‌هایی را برای این آثار به وجود آورده است. پیش از این قرار بود عزیزالله حمیدنژاد و مسعود جعفری جوزانی درباره این شخصیت باستانی فیلم بسازند، مهرداد فرید هم یکی دیگر از فیلمسازانی است که برای تولید فیلمی درباره شخصیت کوروش بسازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>