سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
تقدیر از بازی مریلا زارعی/

بهاره کیان افشار: دیگر برای بازی در سریال‌های طولانی کشش ندارم

kian-afshar1

بازیگر فیلم «واله» نقش‌آفرینی مریلا زارعی در فیلم «شیار ۱۴۳» را تحسین کرد.

بازیگر فیلم «واله» نقش‌آفرینی مریلا زارعی در فیلم «شیار ۱۴۳» را تحسین کرد.
بهاره کیان افشار درباره سال کاری ۹۲ به سوره سینما گفت:  در یک نگاه کلی سال ۹۲  را بهتر از ۹۱ سپری کردم. «کلاه پهلوی» تا پاییز پخش می‌شد و اکران «هیچ کجا هیچکس» و «گناهکاران» را پشت سر گذاشتیم.  نیمه اول  سال تئاتر«بوی قهوه و بلال و کباب» به کارگردانی احسان کرمی را روی صحنه داشتم. پاییز امسال یک فیلم سینمایی به نام «واله» را شروع کردم که فیلمبرداری آن دو ماه طول کشید. قاسم جعفری آن را کارگردانی کرد و فیلمبرداری‌اش را تورج منصوری بر عهده داشت. لوکیشن‌های ما در تهران و شمال و شیراز بود.  این فیلم درباره زندگى یک زن خاص است. «واله» درامی اجتماعی دارد. خسرو نقیبی فیلمنامه این فیلم را نوشته است.
وی افزود: امسال چهار تئاتر به من پیشنهاد شد که سه مورد آن قرار بود در جشنواره تئاتر فجر شرکت کند، اما سر فیلمبرداری «واله» بودم، نتوانستم قبول کنم و از این بابت تأسف می‌خورم. از میان فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر حدود یک سوم از آثار  را به تماشا نشستم. بازی مریلا زارعی در «شیار ۱۴۳» بی‌نظیر بود و «خط ویژه» را هم خیلی دوست داشتم. یک فیلم جذاب و خوش ریتم بود و دیدن چند کار خوب را هم از دست دادم. در یک نگاه کلی نتوانستم با فیلم‌های جشنواره ارتباط برقرار کنیم. جوانترهای سینما بهتر کار کرده بودند و خیلی از فیلمسازان بزرگ حضورشان خوشحال کننده بود ولى توقعات را برآورده نکردند و نتوانستند مجموعه سینمایی و رسانه ای را راضى کنند. عمده ضعف فیلم‌ها دربخش فیلمنامه بود و متاسفانه این کمبود سال‌ها است که احساس می‌شود.
kian-afshar2
کیان افشار در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سال آینده باز هم در سریالی تلویزیونی دیده شود، بیان داشت: همه چیز بستگی به فیلمنامه دارد و بعد کارگردان و بعد هم برآورد زمانی که برای تصویربرداری نیاز است. من واقعا کشش مدت طولانی برای کار تصویر  را ندارم، تجربه سخت هفت، هشت ساله‌ای مثل «کلاه پهلوی» را در کارنامه دارم. دوست دارم بیشتر در تئاتر و سینما خود را تثبیت کنم.
بازیگر «هیچ کجا هیچکس» درباره مهمترین رویداد سال ۹۲ از نگاه خود گفت: شاید مهمترین اتفاق تغییر سیستم مدیریتی بود. در مورد خوب یا بدتر شدن آن نظری ندارم، اما تاثیری که کاملا مشهود است، بروز احساس امیدواری بین سینماگران است. به نظرم حیف است که این امید رشد نکند. این حس خوب می‌تواند به انگیزه‌های بزرگ تر برای حرکت‌های بهتر تبدیل شود. اگر برای عوامل سینما آزادی عمل و  برای هر بخش از سینما تخصیص بودجه مناسب در نظر گرفته شود، هر کس احساس وظیفه می‌کند که باید بهترین کار خود را ارائه دهد. تعامل صادقانه بین هنرمندان و مدیریت یک موضوع دو طرفه است که امیدوارم سال آینده بیشتر شاهد آن باشیم.
بهاره کیان افشار در فیلم‌های سینمایی «گناهکاران»، «هیچ کجا هیچکس» و «واله» بازی کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>