سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

«کیمیا» فیلمنامه قابل قبولی دارد/ مجموعه‌های نوروز متناسب با شان مخاطب باشد

reza-tavakoli

رضا توکلی با ابراز رضایت از حضور در مجموعه تلویزیونی «کیمیا» از ایفای یک نقش متفاوت در این اثر خبر داد.

رضا توکلی با ابراز رضایت از حضور در مجموعه تلویزیونی «کیمیا» از ایفای یک نقش متفاوت در این اثر خبر داد.

توکلی بازیگر و کارگردان درباره فعالیت اخیر خود در حوزه بازیگری به سوره سینما گفت: در مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و محمدرضا شفیعی بازی می‌کنم که از لحاظ فیلمنامه قابل توجه است و تجربه نشان داده که تعداد فیلمنامه‌های خوب که مربوط به دوران گذشته باشد،کم است،به همین دلیل و برخورداری این مجموعه از فیلمنامه ای قابل قبول در این اثر که از سال‌های ابتدایی خیزش مردم علیه حکومت طاغوت آغاز می شود حضور پیدا کردم و نقشی متفاوت را ایفا خواهم کرد. حدود ۴۰ درصد از کار پیش رفته و گروه در آبادان مشغول تصویربرداری هستند و پس از پایان کار در جنوب کشور برای ادامه تولید به تهران بازمی‌گردیم.

وی در مورد حضور کم رنگ خود در عرصه بازیگری در سال‌های اخیر تاکید کرد: ترجیح من در سال‌های گذشته این بود که با فیلمنامه بهتری در این عرصه حضور داشته باشم، وقتی بازیگر و در مجموع هنرمند تکلیف خود را با مخاطب روشن کند، برای احترام به او مجبور به گزیده کاری خواهد شد.

توکلی درباره حضور در مجموعه های مناسبتی ایام نوروز گفت: با وجود اینکه پتانسیل و علاقه برای حضور در نقش‌های شاد و مناسبتی ایام نوروز را دارم، اما پیشنهادی نبود و در سال جدید یک فیلم تلویزیونی با نام «اوکازیون» به کارگردانی علی میری رامشه در کنار رضا شفیعی جم و امیر غفار منش  آماده پخش دارم که این فیلم هم از قصه قابل قبولی برخوردار است. با توجه به اینکه نوروز باستانی ما قدمت زیادی دارد و آداب و رسوم خاص آن در فرهنگ ما تنیده است، پس باید آثاری تولید شود که در شان مردم باشد، به نوعی که توقع آنان را بالا ببرد.

وی افزود: مخاطبان ما تنها اقشاری هستند که پای هنرمندان ایستاده‌اند و آثار را با دقت تماشا کرده و به آن اهمیت می‌دهند و حتی اگر گاهی هم کار خوبی ساخته نشود و ایرادی وجود داشته باشد ،آنها به انتظار آینده می‌ایستند و امیدوارم که در مجموعه های نوروزی آداب و سنن باستانی ما نیز جریان داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «سگ‌های پوشالی» که به تازگی در سینماها اکران شد، درباره ادامه فعالیت خود در زمینه کارگردانی عنوان کرد: بسیار تمایل دارم که در این زمینه هم به فعالیت ادامه دهم و در همین راستا چند فیلمنامه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردم که یکی از آنها برگرفته از خاطرات خودم در نقش روحانی مجموعه «او یک فرشته بود» و اتفاقی که با آن گریم و لباس و حضور من در یکی از مساجد افتاد، است که مورد قبول واقع نشد. فیلمنامه دیگری هم در ژانر پلیسی- جنایی ارائه کردم. این گونه در کشور ما مغفول است، در حالی که مخاطبان بسیاری به آن علاقه دارند و در کنار موضوع طنز و اجتماعی اینگونه آثار را هم می‌پسندند. با این شرایط به نظر می‌رسد که من دل شیر داشتم که سراغ این گونه سینمایی رفتم.

وی در ادامه افزود: تلاش من در حوزه سینما این است که دست به دست هم بدهیم و به خانواده سینما کمک کنیم تا بزرگتر ،غنی تر و مفهومی‌تر شود. بنابراین احساس کردم به این نوع فیلم‌ها نیاز داریم و باید از میان تعداد زیادی از فیلمنامه‌های سخیف سراغ اثری برویم که ضمن ایجاد لحظاتی خوب برای مخاطب، آنها را به فکر فرو ببرد که در نهایت تهیه کننده را متقاعد کردم.

توکلی در پایان با آرزوی سلامتی و موفقیت برای مردم ایران گفت: پیشاپیش سال نو را به اهالی سینما و پیشکسوتان این عرصه تبریک عرض می‌کنم  و امیدوارم روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم و پرچم کشورمان همیشه سرفراز باشد و هنر و فرهنگ ایران زمین به جایگاه واقعی خود برسد.